Vad till scalarer och Botior?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Anki L
    • August 2011
    • 606

    Vad till scalarer och Botior?

    Har bytt upp mig till ett 350 l kar och har scalarer och praktbotior där tillsammans med platys och molly. Har även malar. Jag vill inte fortsätta med platy och mollys men vad kan man då ha? Vill ju ändå ha lite "liv" i akvariet och nåt vackert att titta på. Tips?
    350 l
  • Joakim Lundgren
    • August 2006
    • 631

    #2
    Ett stim med någon tetra kanske, till exempel Rödmunstetror. Annars är Datnioides Microlepis en jäkligt trevlig fisk som gärna trivs med flera artfränder. Botior och scalarer funkar bra med denna lugna fisk. har själv haft dessa med discus.
    AKA: Lizardking

    Kommentar

    • Anki L
      • August 2011
      • 606

      #3
      Datnioides Microlepis var ju jättefina! Vart får man tag i sådana? Undra om Herkules Zoo här i Gbg har dem? Tetror är ju inte helt fel...
      350 l

      Kommentar

      • macke_fisk
        • December 2005
        • 4442

        #4
        Det är aldrig fel med ett stim med ett par fina tetror. Gäller bara hitta sin favorit och sen sköter resten sig själv .
        MVH macke_fisk

        Kommentar

        • Joakim Lundgren
          • August 2006
          • 631

          #5
          Ursprungligen postat av Avions
          Datnioides Microlepis var ju jättefina! Vart får man tag i sådana? Undra om Herkules Zoo här i Gbg har dem? Tetror är ju inte helt fel...
          Dom går att beställa från de flesta grossister. Sedan finns det några stycken i göteborg som brukar importera fisk privat och då bland annat dats. Leta efter ett svenskt monsterfisk forum och du lär hitta de personer jag menar. (hoppas detta inte var smygreklam).
          AKA: Lizardking

          Kommentar

          Arbetssätt...