Sällskap till jordätare och scalare

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Matosk
    • February 2009
    • 39

    #16
    Inte så mycket aktivitet i tråden, men jag kör på ändå! Här kommer lite bilder från dagens arbete.
    Fotografi är en biljett tillbaka till fina minnen….. Lär dig ta bilder för att minnas de fina stunderna! Läs mer Senaste inläggen Vad Är En DSLR-Kamera? Kameror, linser & utrustning Vad är en DSLR-kamera? DSLR är en term som har… Läs mer » Vilka Objektiv Ska Du Välja Till Din Kamera? Kameror, linser & utrustning … Fotografi som minne Läs mer »


    Fotografi är en biljett tillbaka till fina minnen….. Lär dig ta bilder för att minnas de fina stunderna! Läs mer Senaste inläggen Vad Är En DSLR-Kamera? Kameror, linser & utrustning Vad är en DSLR-kamera? DSLR är en term som har… Läs mer » Vilka Objektiv Ska Du Välja Till Din Kamera? Kameror, linser & utrustning … Fotografi som minne Läs mer »


    Nu ska mudulerna limmas i karet! =)

    Kommentar

    • Matosk
      • February 2009
      • 39

      #17
      Karet uppstartat! =) Ytterfiltret till vänster skall bort så snart karet börjar bli inkört. Det innehåller filtermaterial från det gamla karet.

      Klicka på bilden för större version

Namn: Akvarium.jpg
Visningar: 1
Storlek: 86,3 KB
ID: 2136903
      Senast redigerad av Matosk; 02 November 2011, 17:21. Anledning: Goldmedlem så jag lägger in bilderna direkt

      Kommentar

      • Matosk
        • February 2009
        • 39

        #18
        Nu har snart karet gått en vecka utan att jag rört det, börjar fundera på vattenbyte. När bör jag göra första vattenbytet i ett nystartat kar? Och när bör jag börja göda med PMDD?

        Kommentar

        • Matosk
          • February 2009
          • 39

          #19
          Verkligen skittråkigt att det är så lite aktivitet i tråden. Men för min egen skull kan det ändå vara skoj att gå tillbaka och kika senare så jag uppdaterar ändå!
          Sedan sist har jag inhandlat två scalarer till, 6 Geophagus orange head tapajos och 5 nyckelhålsciklider. Nu känns karet precis lagom befolkat.
          Ganska omgående efter flytten lekte två av mina scalarer, dock blev det inget av varken första eller andra omgången ägg. När de nya scalarerna kom in i bilden blev det plötsligt ett visst omfall och det gamla paret splittrades och slog sig samman med var sin av de nya. Bra! Då vet jag att det inte blir inavel av eventuella yngel. I förgår lekte så ett av de nya paren och igår lekte även de andra. Idag är det bara ett av paren som fortfarande har rom kvar! Vi får se hur det går för dom! =) Roligt att de verkar trivas iaf. Nu kommer lite bilder!

          Helkarsbild från idag:
          Klicka på bilden för större version

Namn: helkar.jpg
Visningar: 1
Storlek: 99,5 KB
ID: 2137526

          En liten Orange Head Tapajos tillsammans med nyckelhålsciklider
          Klicka på bilden för större version

Namn: Geo och nyckel.jpg
Visningar: 1
Storlek: 82,0 KB
ID: 2137525

          Ett scalarepar med rom på anubiasbladet:
          Klicka på bilden för större version

Namn: scalarepar.jpg
Visningar: 1
Storlek: 145,2 KB
ID: 2137527

          Det andra scalareparet. Notera romen på silikonfogen:
          Klicka på bilden för större version

Namn: scalarepar2.jpg
Visningar: 1
Storlek: 183,4 KB
ID: 2137528
          Senast redigerad av Matosk; 30 November 2011, 17:50.

          Kommentar

          • Moving Waves
            • August 2010
            • 1403

            #20
            Fint kar och fina bilder!
            - - -
            540l Tanganyika, 375l SA/Växtkar, 105l SA/Svartvatten, 60l Tanganyika, 60l Asien

            Kommentar

            Arbetssätt...