Vilka fiskar är roligast att ha ??

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • hannaep
    • July 2011
    • 20

    #16
    Tack för alla svar... men det är ju så mycket fiskar som ni tipsar om och ALLA verkar så fina , duktiga osv.. men jag tror jag har bestämt mig om en fisk i alla fall ... ( kampfisk )

    Någon som kanske har kampfisk som kan berätta lite om den

    Kommentar

    • hannesc
      • December 2009
      • 13085

      #17
      tjaa du kan bara ha en hanne. o sen bör du ha minst 3 honor till han.

      Kommentar

      • hannaep
        • July 2011
        • 20

        #18
        Ja det visste jag redan... men tack för att du tog dej tid att skriva det

        Kommentar

        • freddi36
          • December 2010
          • 2882

          #19
          mycket gömmställen bland växter till honorna och flytväxter behövs/vill dom ha.

          Kommentar

          • miluhe
            • June 2006
            • 2090

            #20
            Malawiciklider, saknar mina. Sålde dem då jag tyckte det var trist att inte kunna ha växter. Men vilken miss jag gjorde
            Men nu vill jag ha sådana igen, det var fart i dem de flyttade runt gruset i karet vilket gjorde det personligt.
            Får se hur det blir funderar starkt på malawisar igen

            Kommentar

            • boring
              • April 2009
              • 67

              #21
              Varför inte testa "the darkside". Finns flertalet trevliga arter bland channa, polypterus, datnioides för att nämna några. Fiskar med mycket personlighet som utmanar och testar dina kunskaper inom akvaristik ;-). Sen är dom inte så aggressiva eller bökiga som många tror.

              Kommentar

              • c90368

                • September 2006
                • 5973

                #22
                Nu verkar trådskaparen ha lämnat scenen, men om han/hon kommer tillbaka så vill jag nog inte att han/hon skaffar Apistogramma som första fisk i ett nystartat akvarium.

                Alla råd i tråden är helt rätt, men kan man följa dessa som ny akvarist?

                Det blir nog tyvärr bara en trist erfarenhet som innebär ännu en misslyckad akvarieägare som aldrig kommer tillbaka

                Så snälla ni som ger råd, tänk ett varv till! Vem är det ni ger råd till...
                Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
                http://www.youtube.com/user/c90368
                /Maths

                Kommentar

                • hannaep
                  • July 2011
                  • 20

                  #23
                  haha dom får väl skriva vad de vill

                  Kommentar

                  Arbetssätt...