Vilken akvariefisk är roligast att odla?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Fiesk-Biff
    • June 2011
    • 40

    #16
    Nu har jag köpt mig en ståtlig hanne och en färgglad hona palettciklider får inreda liye snyggt nu bara, funkar en krukaSom lekplats tro?
    I had a dream, I was king. I woke up, still king!

    Kommentar

    • freddi36
      • December 2010
      • 2882

      #17
      ja en upp&ner vänd kruka med ingångshål funkar kanon, men vill du ha en lite mer "naturlig look" så kör på en halv kokosnöt istället. koka den först tills den sjunker och har blivit ren och fri från fibrer.

      Kommentar

      • Fiesk-Biff
        • June 2011
        • 40

        #18
        Ursprungligen postat av freddi36
        ja en upp&ner vänd kruka med ingångshål funkar kanon, men vill du ha en lite mer "naturlig look" så kör på en halv kokosnöt istället. koka den först tills den sjunker och har blivit ren och fri från fibrer.
        kan ha en kruka tills jag fixar en kokosnöt då. ska jag vända krukan helt uppochner så man bara kan åka in genom bottenhålet. alltså taket på grottan
        I had a dream, I was king. I woke up, still king!

        Kommentar

        • freddi36
          • December 2010
          • 2882

          #19
          det blir nog lite för litet. om du inte vill slå ut ett litet hål i krukans kant så kan du ställa den upp&ner med en liten sten mellan botten och krukan på ena sidan. då blir det ju en springa som fiskarna kan simma in genom.

          Kommentar

          • Shepard

            • March 2003
            • 13992

            #20
            Beror ju på paletternas storlek, och storleken på krukan. Finns ju krukor med större hål i botten. De verkar kunna slinka igenom rätt små hål. Se´n vilket som är naturligast vet jag inte, kokosnötsskal är ju heller inte särskilt naturliga, det brukar ju inte ligga så´na på botten i naturen heller, med hål utskurna. Naturligast är väl en rot, som de kan gräva ut under, eller som har ett hål där de kan lägga äggen. Har själv haft paletter som lagt ägg i en hålighet i en rot.
            "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
            Min profil
            Mitt galleri

            Kommentar

            • freddi36
              • December 2010
              • 2882

              #21
              självklart så är inte en kokosnöt så naturlig heller men det syns kanske inte så tydligt som en orange terrakotta kruka.

              Kommentar

              • sme_h
                • November 2003
                • 625

                #22
                Ta en liten snäcka 3-4cm ingång istället och göm den bakom något.
                1125 Liter SA med Discus, Bolivianska Fjärilar, olika Apistogramma, Rödmunstetror, Corydoras och otocinclus
                http://www.zoonen.com/perzoonen/galleri.asp?oid=1853349

                Kommentar

                Arbetssätt...