Lakritsgurami + räkor = sant ??

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Pink_Tess
    • September 2010
    • 311

    Lakritsgurami + räkor = sant ??

    Tänkte starta ett svartvattenkar till hösten... för att förhoppningsvis lyckas hålla och odla lakritsgurami...

    Tänkte att det vore väl kanske kul med något mer i karet och tänkte att de skulle vara illa läckert med black crystals.. fiskarna svart/vit randiga längs med kroppen och räkorna på tvären

    Det borde väl kunna funka? Räklingar är ju grymma på att gömma sig om man har mkt mossa och lakritsguramis är ju sjukt små..

    Vad tror ni?
    // PinkTess
    AKVARIEBLOGGEN: PINKS AKVARIEVÄRLD
    Mitt 300L Central Amerika Projekt
  • ansjo
    • November 2005
    • 29967

    #2
    Det ska nog funka fint. Börja med lite lägre graderade räkor så du inte lägger en förmögenhet på något som kanske inte funkar hemma hos dig...
    /Anders

    Medlem i NCS - givetvis!

    Kommentar

    • Pink_Tess
      • September 2010
      • 311

      #3
      Tack ska bli spännande det här... kan ju nämna att sambon Sultanen också kommer dra igång ett kar fast med dvärgchoklad gurami... så ska vi ha en liten gurami tävling i guramiodling... projekttråd kommer såklart när det närmar sig

      Självklart blir det lågt graderade i början... usch vad vi har bråkat med vattnet det senaste året... i nuläget hämtar vi absolut allt vatten till karen inne från stan. Tur att vi ska flytta
      // PinkTess
      AKVARIEBLOGGEN: PINKS AKVARIEVÄRLD
      Mitt 300L Central Amerika Projekt

      Kommentar

      • stefanr72
        • November 2010
        • 1026

        #4
        Utan att vara expert, men vill inte lakritsgurami ha surt vatten? det tror jag inte räkorna vill ha.

        Kommentar

        • ansjo
          • November 2005
          • 29967

          #5
          Jodå, räkorna funkar fint i ett pH på runt 6.
          /Anders

          Medlem i NCS - givetvis!

          Kommentar

          • stefanr72
            • November 2010
            • 1026

            #6
            Där ser man...

            Kommentar

            • Shepard

              • March 2003
              • 13992

              #7
              Vet ni om han fick tag i en hane och en hona, eller måste han vänta tills Falskogs får in fler?
              "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
              Min profil
              Mitt galleri

              Kommentar

              • Pink_Tess
                • September 2010
                • 311

                #8
                De agerar iaf som ett par, men han kommer nog försöka få tag på några fler för säkerhets skull
                // PinkTess
                AKVARIEBLOGGEN: PINKS AKVARIEVÄRLD
                Mitt 300L Central Amerika Projekt

                Kommentar

                • Shepard

                  • March 2003
                  • 13992

                  #9
                  Ursprungligen postat av Pink_Tess
                  De agerar iaf som ett par, men han kommer nog försöka få tag på några fler för säkerhets skull
                  Ja, det är nog bra, kan tänka mig att de inte är så jättelätta att se skillnad på Osäker på mina chokladgurami, men tror det är tre hanar.
                  "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                  Min profil
                  Mitt galleri

                  Kommentar

                  Arbetssätt...