Merah-sällskap i 35l- kub.

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Falconer
    • November 2005
    • 786

    Merah-sällskap i 35l- kub.

    Har 10 mehrarasboror som håller sig högt i kuben.
    Jag undrar om någon kan rekomendera någon fisk man kan hålla ihop med mehrorna som gärna håller sig från mitten och ner till undre regonen? Dvärgtandkarp, pygmégurami?
  • Falconer
    • November 2005
    • 786

    #2
    Ingen som har nån idé?

    Kommentar

    • casperigranarp
      • January 2010
      • 148

      #3
      kanske någon räka ?

      Kommentar

      • Falconer
        • November 2005
        • 786

        #4
        Inte så räkfrälst Har 4 körsbär redan som stormtrivs. Men vill inte ha fler, om det inte blir babysar förstås.
        Mer ute efter nån liten sällskapsfisk.
        Har mycket växter, flytmossa + pyttelite ytrörelse (nästan inget). Tror ni det funkar bra med 2 eller 3 pygméguramisar?
        Får förövrigt inte mossan att vara still! Fick den i en stor del, nu är det 5 mindre klumpar plus massa utspritt. Men jag har ju knappt ytrörelse? Vad kan jag göra?

        Kommentar

        • pikachu

          • December 2007
          • 1189

          #5
          Om du vill ha något som håller sig lägre ner i karet såskulle jag inte rekommendera pygméer då dessa ju är ytfiskar, ska du ha pygméer så sa du förövrigt ha antingen 1 ensam eller minst 4-5 så att de ine slår ihjäl varandra..

          Prova några små kolglödstetror..

          Det du kan göra för att mossan ska ligga helt stilla på ytan är helt enkelt att vänta på att ska växta till sig eller köpa mera mossa..
          PS: Du är även välkommen att skicka ett privat meddelande i min inkorg om du undrar över något..

          Kommentar

          • Falconer
            • November 2005
            • 786

            #6
            Hehe ok, får vänta tills det växt lite då.

            Blir kanske lite jobbigt med 2 sorters stimfiskar i en lite kub? Hade velat ha nåt som blir lite större än mehrorna men ändå kan gå ihop med dom. En fisk jag inte måste ha 10 st av.
            Såg iofs väldigt fina vildfångade dvärgkardinaler i butiken sist jag var där...men det är ju också stimfisk.
            Verkligen sugen på pygméguramis. :P

            Kommentar

            • pikachu

              • December 2007
              • 1189

              #7
              Jag har 5 kolglödstetror i mitt 43 liters kar och det går utmärkt, de äter och mår bra och verkar inte klaga på antalet..

              Det du kan ha som går när bottnen är dario dario, super fina som fullt utfärgade och riktigt trevliga plus att de är botten orgenterade..
              PS: Du är även välkommen att skicka ett privat meddelande i min inkorg om du undrar över något..

              Kommentar

              • Kjell Fohrman
                Administrator

                • December 2001
                • 48148

                #8
                I ett så pass litet akvarium hade jag bara haft en fiskart (det har jag i mina) och istället kompletterat med en räkart
                Akvaristiska hälsningar
                Kjell
                Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                Kommentar

                Arbetssätt...