elak ensam fjärilsciklid

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • linusthaman
    • April 2011
    • 46

    elak ensam fjärilsciklid

    jag köpte idag 5st discusar (riktigt fina exemplar)
    jag har sedan tidigare 2 bolivianska fjärilsciklider och en fjärilsciklid... medhängade från förra akvariet några kolade vippen precis vid övergången till det nya akvariet...

    min fjärilsciklid färjade ut otroligt mycket det nästan lös om honnom när jag la i discuspåsen i akvariumet, planen var att även köpa färilsciklider idag men akvariet var stängt pga sjukdom.
    Han färjade ut och så går han och småattakerar och skrämmer discusarna, låter de inte vara.... karet är på 150x50x50 så revir borde det inte vara då han följer efter...


    vad skall jag göra? kastade in ett skitfult flytande yngelakvarium och släppte ned fjärilscikliden, han ser inte ut att trivas alls men vill inte släppa ut en elak 39,- fisk bland 5st 249,- fiskar

    men känns elakt att låta honnom vara där ensam
    borde det bli bättre om jag köper fler fjärilsciklider eller skall jag helt enkelt avliva rackaren?
  • pikachu

    • December 2007
    • 1189

    #2
    Du kan alltid lämna in honom till någon djuraffär eller försöka få en kompis attt skaffa akvarium och ger fjärilen till denne..

    Men då han säkert är lite uppskatad då du har flyttat lite på honom så kan du ju alltid prova att släppa tillbaka honom igen, förhoppningsvis så blir han uppskakad och då kommer det att ge diskusarna en chans att ta kommando över honom..
    PS: Du är även välkommen att skicka ett privat meddelande i min inkorg om du undrar över något..

    Kommentar

    Arbetssätt...