Vad kan jag ha för fler fiskar??

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Shepard

    • March 2003
    • 13992

    #31
    Multispinosan är till stor del växtätare vad jag har förstått, och har nog vare sig mun eller tänder som är särskilt lämpade till att äta fisk, så den är nog ingen större fara att ha med tetror. Annars kan jag, som vanligt, rekommendera nyckelhålscikliden, en mycket trevlig fisk, enligt mina erfarenheter nyfiken och framåt, och med en viss elegans.

    Kurvcikliden (och dess släkting Laetacara dorsiger) är en trevlig ciklid, och blir inte så stor, kanske 8-10 cm, den är heller inte kapabel att äta tetror. Bågfenor är heller ingen fara, men de funkar lite annorlunda än de övriga, de bildar inte par, efter leken kan t.o.m honan döda hanen.

    Har ett ganska litet blåciklidpar ihop med bl.a ett nyckelhålspar och 6 bolivianska fjärilar. Har även ett stim vinkeltetror. Blåciklider är rent allmänt ganska lugna, men den har även betydligt större mun än de övriga, och bör väl hållas under uppsikt om de går med mindre tetror.
    Senast redigerad av Shepard; 05 April 2011, 21:07.
    "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
    Min profil
    Mitt galleri

    Kommentar

    • pikachu

      • December 2007
      • 1189

      #32
      Att du har småsten till dina ciklider gör inget alls, de bryr sig inte ens..
      PS: Du är även välkommen att skicka ett privat meddelande i min inkorg om du undrar över något..

      Kommentar

      • eliyao
        • April 2011
        • 558

        #33
        idag blev det 3 svärdbärare! tyvärr hade han inga av dom ciklider, tänkte gå till en annan affär ikväll men det kanske är dumt att köpa 2 ciklider idag?

        Kommentar

        • pikachu

          • December 2007
          • 1189

          #34
          Du kan göra lite som du vill tycker jag..
          PS: Du är även välkommen att skicka ett privat meddelande i min inkorg om du undrar över något..

          Kommentar

          Arbetssätt...