Vänliga ciklider som går ihop med fengädda

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Farox
    • March 2011
    • 49

    Vänliga ciklider som går ihop med fengädda

    Hej.
    Undrar om någon skulle kunna tipsa om några snälla ciklider som kan gå ihop med min fengädda Polypterus Senegalis i ett framtida 200L akvarium (kanske större). Gärna färgglada ciklider, vill ha nåt som sticker ut jämfört med fengäddan.
    www.mfksweden.se
  • mia84
    • December 2010
    • 70

    #2
    Ska dom vara stora eller små? Och vilken färg föredrar du?? Finns hur mycket ciklider som helst att välja mellan Sen beror det ju även på om världsdelen spelar någon roll??
    http://mizan3.bloggsida.se

    Kommentar

    • Farox
      • March 2011
      • 49

      #3
      Alltså jag vill veta exempel på ciklider som är lugna, läste nån thread där någon skrev att de fanns lugna ciklider som passar ihop med fengädda. Jag undrar nu vilka dom är. Storlek och världsdel spelar ingen roll länka på bara om du vet några
      www.mfksweden.se

      Kommentar

      • Farox
        • March 2011
        • 49

        #4
        Dom ska palla 25C gärna och vara så färgglada som möjligt.
        www.mfksweden.se

        Kommentar

        • mia84
          • December 2010
          • 70

          #5
          Tråkiga (enligt min mening) men snälla så nyckelhåls ciklider dom är även lugna. (dom är vackra på sitt sätt)
          sen har du ju pallet ciklider, dom är snälla och färgglada Finns ju flera som serut som dem.
          Tomatciklid kanske? Dom ska även funka i sällskaps akvarier

          Kan tyvärr inte komma på något mera just nu :/ men det är ju något förslag iaf
          http://mizan3.bloggsida.se

          Kommentar

          • Shepard

            • March 2003
            • 13992

            #6
            Nyckelhålscikliden är en av mina favoritciklider, tycker de är mycket vackra med sina varma gula, beige, svarta, och blåaktiga (fenorna) färger, och sina långa fenvimplar. Thomasi är också fina, och hyfsat fredliga. Bolivianska fjärilar likaså. Starka färger är inte allt som gör en fisk vacker, och de kan vara nog så intressanta ändå.
            "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
            Min profil
            Mitt galleri

            Kommentar

            • roosterboy
              • September 2010
              • 1094

              #7
              dorsigerus är så fruktansvärt fantastiska.
              många bilder man ser, så är dom väldigt bleka men när dom färgar ut så är det helt sjukt. Och snällare ciklider finns det nog inte. Jag slår ett slag för dom! :>
              All we are, we are.

              Kommentar

              • Shepard

                • March 2003
                • 13992

                #8
                Ja, "acaras" i allmänhet är trevliga och vackra ciklider. Exempel är t.ex Laetacara (dorsiger, kurvciklid t.ex), Cleithracara (nyckelhål), Nannacara (bågfenor). Se´n finns lite större arter, som t.ex blåciklid, som om jag minns rätt, kallas för blue acara på engelska.

                En av bilderna på zoopets artbeskrivning för kurvciklid tror jag visar en dorsiger, om jag inte missminner mig.
                Senast redigerad av Shepard; 23 March 2011, 19:13.
                "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                Min profil
                Mitt galleri

                Kommentar

                • Joakim Lundgren
                  • August 2006
                  • 631

                  #9
                  Di kan ju köra ett afrika tema med lejonhuvudsciklider och bedotia madagascarensis
                  AKA: Lizardking

                  Kommentar

                  Arbetssätt...