Sällskap till kongotetror och botior

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Inka
    • July 2005
    • 1233

    Sällskap till kongotetror och botior

    Jag har i flera års tid haft några regnbågsfiskar, boesemani, i storlek runt tio centimeter i mitt 240 liters Juwelkar. Dessa ska nu flytta till 350 liters hörnkaret som ska bli regnbågskar.
    Nu har jag lite problemos här med att komma på en fisk som kanske syns lite mer i 240t... Kongotetrorna är verkligen superfina och på botten simmar lite botior och malar. Det hade varit kul med någon fisk som kunde matcha ihop fint med kongotetrorna utan att vara för stor för karet... Det känns som att det kan komma att kännas en smula trist utan boesemanisarna...

    Har nån ett bra förslag?
    Tre akvarium, 350 l och 2x240 l, fyra huskatter, attan så många fåglar och två belgisk vallhund/groenendael

    www.kvitter.n.nu
  • Shepard

    • March 2003
    • 13992

    #2
    Ursprungligen postat av Inka
    Jag har i flera års tid haft några regnbågsfiskar, boesemani, i storlek runt tio centimeter i mitt 240 liters Juwelkar. Dessa ska nu flytta till 350 liters hörnkaret som ska bli regnbågskar.
    Nu har jag lite problemos här med att komma på en fisk som kanske syns lite mer i 240t... Kongotetrorna är verkligen superfina och på botten simmar lite botior och malar. Det hade varit kul med någon fisk som kunde matcha ihop fint med kongotetrorna utan att vara för stor för karet... Det känns som att det kan komma att kännas en smula trist utan boesemanisarna...

    Har nån ett bra förslag?
    Nå´t ciklidpar kanske? Nyckelhål, thomasi t.ex. Eller en grupp bolivianska fjärilar?
    "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
    Min profil
    Mitt galleri

    Kommentar

    • Moving Waves
      • August 2010
      • 1403

      #3
      Ursprungligen postat av Animaniac
      Nå´t ciklidpar kanske? Nyckelhål, thomasi t.ex. Eller en grupp bolivianska fjärilar?
      Mycket bra förslag!
      - - -
      540l Tanganyika, 375l SA/Växtkar, 105l SA/Svartvatten, 60l Tanganyika, 60l Asien

      Kommentar

      • pikachu

        • December 2007
        • 1189

        #4
        Varför inte en grupp med guramis?

        Ta 10-15 individer så kommer det bli ursnyggt i det där akvariet tror jag..
        Om du nu bestämmer dig för gurami så ha gärna uppblandat med hanar och honor..

        MVH// Patrik Hammarlund
        PS: Du är även välkommen att skicka ett privat meddelande i min inkorg om du undrar över något..

        Kommentar

        • Inka
          • July 2005
          • 1233

          #5
          Gurami hade nog inte varit helt fel. Då jag har ganska mycket på botten känns det mer aktuellt med något som simmar lite högre upp. Boesemanisarna simmar ju ungefär i mitten och där funkar de kalas.
          Tre akvarium, 350 l och 2x240 l, fyra huskatter, attan så många fåglar och två belgisk vallhund/groenendael

          www.kvitter.n.nu

          Kommentar

          • Shepard

            • March 2003
            • 13992

            #6
            Jag har regnbågar (M. parkinsoni) med bl.a just ett nyckelhålspar (och deras ca 10 självständiga ungar), 6 halvvuxna bolivianer, 4 mosaikgurami, och 3 Megalechis picta, och det funkar utmärkt. Har även några prickiga knorrmalar, och ett gäng banjomalar, men dem ser man inte ofta.
            "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
            Min profil
            Mitt galleri

            Kommentar

            • Nasso
              • November 2010
              • 719

              #7
              Om du funderar på guramis så ta en titt på mosaik guramis. Mycket vacker fisk!
              /Emil Andersson
              120L + 54L Tanganyika, 180L sällskap, 10L Räkor

              Kommentar

              Arbetssätt...