Vem äter upp mina neontetror??

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Shepard

    • March 2003
    • 13992

    #16
    Vad det gäller pansarålen så har jag hört både 40 och 70, kanske nå´n har blivit 70, men det är nog extremfall skulle jag tro. Dessutom, en 50 cm lång fisk med "ålkropp" är ju betydligt smidigare, och klarar sig ju i teorin med kortare kar än en lika lång mal eller ciklid, eftersom den är rörligare, och inte alls har lika stor "vändradie", man kan jämföra med ormar och ödlor, en en meter lång orm klarar sig med ett kortare terrarium än en lika lång ödla, och ormar ligger ju ofta ihoprullade på en liten yta, vilket ödlor inte kan.

    Apropå affärer som ljuger/är okunniga, och ens eget ansvar, frågar man i affären vad en art kräver, så försöker man ju faktiskt ta sitt ansvar, man ska inte behöva ta för givet att han/hon bakom disken ljuger en upp i ansiktet. Utan i så´na fall så tycker jag nog att expediten har det största ansvaret, och det är att se till att ge rätt information till kunden. Det är inte kundens fel om expediten ljuger, eller är okunnig.

    Katja, är du säker på att det är just en pansarål då?
    "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
    Min profil
    Mitt galleri

    Kommentar

    • ettfettbranamn
      • December 2010
      • 3424

      #17
      ja jag säger inte emot dig.. har haft ett par.. tänkte bara om du satt och tryckte på en 70cm tjock som en handled

      +1 annars borde ju "reklamation" gälla som med allt annat.. har du beställt en micro och får en tv så lär du ju inte vara så nöjd..
      Dådet utfördes av en ensam galning och hans sympatisörer..

      Normaliseringsprocessen..
      (Kommunicerar enbart i tankevurpor)

      Kommentar

      • Shepard

        • March 2003
        • 13992

        #18
        Ursprungligen postat av ettfettbranamn
        ja jag säger inte emot dig.. har haft ett par.. tänkte bara om du satt och tryckte på en 70cm tjock som en handled

        +1 annars borde ju "reklamation" gälla som med allt annat.. har du beställt en micro och får en tv så lär du ju inte vara så nöjd..
        Hehe, nej, har också haft några, men ingen så stor, har aldrig sett nå´n större än kanske 40 cm, och då var de väl kanske lika tjocka som ett pekfinger ungefär.

        Tja, det sorgliga är väl att det ofta skulle vara intressantare att titta på "bull-TV:n" än den riktiga En bulle ger ett intelligentare intryck än många TV-program...
        "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
        Min profil
        Mitt galleri

        Kommentar

        Arbetssätt...