Frågor om omflyttning av fiskarna

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • PiaJo

    • August 2009
    • 13001

    Frågor om omflyttning av fiskarna

    För att göra en historia kort så har jag fått läck på mitt 105 liters, ingen större fara, så det skall startas upp igen men skall även starta upp ett 150 liters under våren.

    Just nu är 105:an tomt, växter och fiskar finns i några större plastbaljor med pump och allt, och när jag sen skall starta upp 105:an igen så funderar jag på att flytta över mina galaxys och pygmeguramisar dit från 54 liters karet, för 105:an skall ändå bli ett asienkar senare. Skall köpa ca 20 st galaxys till inom kort så då blir detta karet inkört och klart med dessa fiskar som jag har innan de nya kommer i.

    Frågan är om jag kan ha mitt Ap. Baenshi-par i 54 liters karet ihop med mina ca 20 st Kolglödstetror, är det tokfel att göra så eller kommer det att gå då det inte gäller förevigt?

    Mina Corydoras kan få komma över i yngelbaljan på ca 70 liter.
    Senast redigerad av PiaJo; 27 January 2011, 12:56.
    /PIA

    Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!
  • pikachu

    • December 2007
    • 1189

    #2
    Ett kortare tag ska det nog gå gallant, är inte säkert då jag inte riktigt vet vad det är för apistogramma vi snackar om.. :P
    PS: Du är även välkommen att skicka ett privat meddelande i min inkorg om du undrar över något..

    Kommentar

    • ansjo
      • November 2005
      • 29967

      #3
      Ursprungligen postat av PiaJo
      För att göra en historia kort så har jag fått läck på mitt 105 liters, ingen större fara, så det skall startas upp igen men skall även starta upp ett 150 liters under våren.

      Just nu är 105:an tomt, växter och fiskar finns i några större plastbaljor med pump och allt, och när jag sen skall starta upp 105:an igen så funderar jag på att flytta över mina galaxys och pygmeguramisar dit från 54 liters karet, för 105:an skall ändå bli ett asienkar senare. Skall köpa ca 20 st galaxys till inom kort så då blir detta karet inkört och klart med dessa fiskar som jag har innan de nya kommer i.

      Frågan är om jag kan ha mitt Ap. Baenshi-par i 54 liters karet ihop med mina ca 20 st Kolglödstetror, är det tokfel att göra så eller kommer det att gå då det inte gäller förevigt?

      Mina Corydoras kan få komma över i yngelbaljan på ca 70 liter.
      Det ska nog gå bra.
      /Anders

      Medlem i NCS - givetvis!

      Kommentar

      • PiaJo

        • August 2009
        • 13001

        #4
        Tack för svaren.

        Så bra då slipper jag riva upp inredningen en gång till för att flytta fisk.
        /PIA

        Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

        Kommentar

        Arbetssätt...