Vilka fiskar ska bort? Vilka passar ihop...fisksoppa

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • candra
    • January 2010
    • 455

    #16
    Ja, då har scalarerna mat iallafall =) Men beror inte det på storleken på neonerna? Men sen förstår jag ju också att scalarerna blir större och då är neonerna fortfarande små...enligt dom.

    Men jag ska iallafall inte ha så mycket bottenfisk...tycker det är lite mycket där nu. Och sen är det ju sant det som sägs, mindre antal fisk i akvariet, får akvariet att se större ut...

    Det är ju inte så att jag har några få av varje heller... 5 praktbotia och 5 siamesiska algätare....4 kuhlii...

    Men ska ta till mig alla råd, och tänka lite...sen får vi se om zoo vill ha dom...vet inte om man är fräck om man säger att man vill sälja dom till dom...men jag har ju gått där i 15 år och är VIP kund...

    Känns inte så bra för en själv att veta att dom lär få det trångt, det är därför jag vill göra en ändring också...även om jag är ute efter ett större kar, så vet jag att gibbi och praktbotian ändå behöver större än det jag planerar för att köpa i framtiden... 450 eller 540 liters...

    Men vi får se vad som händer... TACK! =)
    // Candra


    240l sällskap 20l Nano


    Kommentar

    • Flaxss
      • November 2008
      • 1718

      #17
      Ursprungligen postat av candra
      Känns inte så bra för en själv att veta att dom lär få det trångt, det är därför jag vill göra en ändring också...även om jag är ute efter ett större kar, så vet jag att gibbi och praktbotian ändå behöver större än det jag planerar för att köpa i framtiden... 450 eller 540 liters...
      vill du ha kvar dina praktbotior så är 240L inte extremt för litet om du ändå ska byta upp sen om du nu vill ha dom kvar. sedan beror det ju på vilken längd ditt akvarium har om det har stor bottenyta.

      för vill du inrikta dig på världsdel så har du ju en bra början för asienkar också. med dom fiskar som du redan har.

      Kommentar

      • candra
        • January 2010
        • 455

        #18
        Tjena! Nä, inte ute efter nån speciell världsel....jag snöade in på det Kjell skrev till mig förut i en annan tråd....att en del fiskar inte går ihop matmässigt i mitt akvarium, att Golden Nugget är dödsdömd i mitt akvarium...pg a att han inte ska ha animalisk mat, och jag matar med granulat, flingor, algtabletter, och ibland, väldigt sällan, med räkmix & cyclops, och ibland nån ärta. Och om att Golden Nugget ska ha extra värme står det inget om vad jag såg, bara 26-30 grader. =)

        Jag har mått på akvariet. L: 120 D:41 Höjd:51. Juwel 240 liters. =)
        // Candra


        240l sällskap 20l Nano


        Kommentar

        • Flaxss
          • November 2008
          • 1718

          #19
          Ursprungligen postat av candra
          Jag har mått på akvariet. L: 120 D:41 Höjd:51. Juwel 240 liters. =)
          då om du vill kan du ha praktbotiorna kvar. jag tycker dom är underbara fiskar och skulle inte vara utan.

          blir inte ditt kar 250L ?

          Kommentar

          • candra
            • January 2010
            • 455

            #20
            Ursprungligen postat av Flaxss
            då om du vill kan du ha praktbotiorna kvar. jag tycker dom är underbara fiskar och skulle inte vara utan.

            blir inte ditt kar 250L ?
            Ja, men dom blir ju så stora..och även om jag skaffar större akvarium, visst det står i artbeskrivningen akvarium 120-250 liter, men det känns redan som om jag har mycket fisk där i, och 5 sådana som blir så stora...najaa, vet inte ja, visst det tar ju tid, men ändå...jag tycker det blir för många som blir så stora.. Ja, jo det är visst 250 liter jag har...jaja, = några liter hit och några liter dit... =)
            // Candra


            240l sällskap 20l Nano


            Kommentar

            • Flaxss
              • November 2008
              • 1718

              #21
              men ska du ändå byta upp senare så är det inga problem nu. det är fiska som blir gamla och tar tid på sig att bli stora. upp till 10-15cm så saktar tillväxten ner. men valet är såklart ditt hur du vill göra med ditt kar och dina fiskar.

              annars borde dom vara lätta att sälja på blocket eller nåt annat.

              Kommentar

              • candra
                • January 2010
                • 455

                #22
                Ursprungligen postat av Flaxss
                men ska du ändå byta upp senare så är det inga problem nu. det är fiska som blir gamla och tar tid på sig att bli stora. upp till 10-15cm så saktar tillväxten ner. men valet är såklart ditt hur du vill göra med ditt kar och dina fiskar.

                annars borde dom vara lätta att sälja på blocket eller nåt annat.
                Ja, jag tänkte mig, L 150 djup: 50 höjd 60. kan tyvärr inte ha större..vilket är synd. Men dilemmat är lite att jag vill inte köpa begnagnat...vill gärna sova om nätterna =) så jag måste ha lite pengar också...men nu känns det ju lite bättre..ibland snöar man inte för mycket av vad andra säger..men om mitt akvarium och maten inte hade varit bra, så hade dom dött för länge sen , och mina praktisar hade fått pricksjukan som dom får lätt m.m, men det har dom inte fått utan dom har bara blivit finare...Mitt zoo får ta min gibbi, dom hade fått in många stora, större än min, och dom har dom sålt..vilket är svårt..men det var inte problem att jag skuille komma in med den.

                Nä nu ska jag göra delvattenbyte och kapa lite vallisneria... =)
                // Candra


                240l sällskap 20l Nano


                Kommentar

                • danne0301
                  • July 2009
                  • 1128

                  #23
                  5 siameser kommer se hyfsat trångt ut..
                  Enbart innehavare av saltvatten för tillfället.

                  2 gånger 54L odlingsprojekt
                  540L Ormhuvudfisk som blev CA

                  Kommentar

                  • candra
                    • January 2010
                    • 455

                    #24
                    Ursprungligen postat av danne0301
                    5 siameser kommer se hyfsat trångt ut..
                    Nä, så trångt ser det inte ut att vara, det är mest gibbimalen som tar plats nu och röjer runt på kvällarna...och siameserna håller även till i mitten av karet också. =)
                    // Candra


                    240l sällskap 20l Nano


                    Kommentar

                    Arbetssätt...