Koi & guldfisk i akvariet..med två skäggmunsmalar...hur mycket kan jag sänka temp? :S

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • öronålen^^
    • February 2008
    • 69

    Koi & guldfisk i akvariet..med två skäggmunsmalar...hur mycket kan jag sänka temp? :S

    Tja, just nu är mitt akvarium på 25-26 grader vilket är egentligen för mycket för mina karpfiskar. Nu vill jag sänka värmen men är osäker på hur lågt jag kan gå innan mina två malar mår dåligt av det. någon som vet vad jag borde sänka till? :S
    Har livslång dröm om att äga 10 Koi i ett jätte akvarium innomhus
  • Rooster
    • March 2006
    • 1468

    #2
    Fish for Life!!!

    Kommentar

    • eriahl
      • April 2004
      • 5681

      #3
      Annars är ju tempen helt ok ändå
      "Jag känner mig som en guldfisk som tittar ut på en ny värld" DOCTOR WHO

      Kommentar

      • öronålen^^
        • February 2008
        • 69

        #4
        ok,så jag kan ha kvar den på 25 grader ändå då?
        Vet inte hur mina guldfiskar mår av att ha sin maximala temperatur konstant :S
        Har livslång dröm om att äga 10 Koi i ett jätte akvarium innomhus

        Kommentar

        • Kjell Fohrman
          Administrator

          • December 2001
          • 48148

          #5
          Vad är det för mal du har - det finns ju några tusen arter att välja på. En del av dom vill ha väldigt varmt vatten, medan det finns andra som vill ha kallt
          Akvaristiska hälsningar
          Kjell
          Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
          Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

          Kommentar

          • öronålen^^
            • February 2008
            • 69

            #6
            Tja, därifrån jag köpte den säger dom att det är en skäggmunsmal..Och dom sa att bara hanen har skäggtömmar, har två st och den ena har skägg medans den andra ej har. men dom har samma färgteckning, fläckiga alltså, men dom har båda en ljus kant i slutet av övre delen av stjärtfenan. Så är osälker på om det är en skäggmunsmal eller ej. :/
            Har livslång dröm om att äga 10 Koi i ett jätte akvarium innomhus

            Kommentar

            • Kjell Fohrman
              Administrator

              • December 2001
              • 48148

              #7
              Ursprungligen postat av öronålen^^
              Tja, därifrån jag köpte den säger dom att det är en skäggmunsmal..Och dom sa att bara hanen har skäggtömmar, har två st och den ena har skägg medans den andra ej har. men dom har samma färgteckning, fläckiga alltså, men dom har båda en ljus kant i slutet av övre delen av stjärtfenan. Så är osälker på om det är en skäggmunsmal eller ej. :/
              Ja antagligen är det nog den som Rooster länkade till (den är mycket vanlig och är en av dom som kallas för skäggmunsmal och om det är den så klarar den utan minsta problem att hållas i 22-23 grader så jag tycker gott att du kan sänka temperaturen i akvariet
              Senast redigerad av Kjell Fohrman; 25 January 2011, 12:38.
              Akvaristiska hälsningar
              Kjell
              Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
              Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

              Kommentar

              Arbetssätt...