225 liters akvarium , tips?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • N_i_c_k_e
    • December 2010
    • 52

    225 liters akvarium , tips?

    Ska inhandla mig ett 225liters akvarium och tänkte ha lite större fiskar i det, något kanske i ciklid hållet eller så? Gärna nåt med färg eller vackert att titta på, men har ingen aning så är gärna tacksam på tips
  • Joakim Lundgren
    • August 2006
    • 631

    #2
    Blood parrots är tacksamma fiskar då dom har både personlighet och färg. Finns även en variant som heter Killin (eller Kirrin, samma sak) Parrot med BP-kropp och teckning som en Red Dragon Flowerhorn.

    Annars är regnbågsfiskar väldigt färggranna och fina fiskar, inga ciklider men ändå värda att titta närmare på. Melanotaenia Lacustris är en verklig juvel i sammanhanget, hanarna signalerar till varandra genom att skifta färg på deras pannor, ser nästan ut som en ficklampa som slås av och på. De jag har haft gjorde detta varje morgon som ett sorts lekbeteende.

    Här är en bra sida med info
    Senast redigerad av Joakim Lundgren; 16 January 2011, 18:11.
    AKA: Lizardking

    Kommentar

    • N_i_c_k_e
      • December 2010
      • 52

      #3
      Ursprungligen postat av Lizardking
      Blood parrots är tacksamma fiskar då dom har både personlighet och färg. Finns även en variant som heter Killin (eller Kirrin, samma sak) Parrot med BP-kropp och teckning som en Red Dragon Flowerhorn.

      Annars är regnbågsfiskar väldigt färggranna och fina fiskar, inga ciklider men ändå värda att titta närmare på. Melanotaenia Lacustris är en verklig juvel i sammanhanget, hanarna signalerar till varandra genom att skifta färg på deras pannor, ser nästan ut som en ficklampa som slås av och på. De jag har haft gjorde detta varje morgon som ett sorts lekbeteende.

      Här är en bra sida med info
      http://members.optushome.com.au/rain...hes/Lacust.htm

      Papegojorna ser ut att kräva större akvarium, är nog mer åt ciklid hållet ändå, men det finns så många fina ciklider och jag skulle nog vilja ha tips på ciklider som är troliga att man hittar i zooaffärer (bor i göteborg) istället att jag letar i fiskguiden vad som jag tycker är fina ( ganska många) och sedan checkar av i alla zooaffärer :P

      Är diskus svåra förresten? De är ju väldigt fina , fast kanske för litet med 225 liter?
      Senast redigerad av N_i_c_k_e; 16 January 2011, 19:02.

      Kommentar

      • Auratusen
        • March 2010
        • 874

        #4
        Malawi eller tanganyika passar

        Kommentar

        • Joakim Lundgren
          • August 2006
          • 631

          #5
          Ursprungligen postat av N_i_c_k_e
          Papegojorna ser ut att kräva större akvarium, är nog mer åt ciklid hållet ändå, men det finns så många fina ciklider och jag skulle nog vilja ha tips på ciklider som är troliga att man hittar i zooaffärer (bor i göteborg) istället att jag letar i fiskguiden vad som jag tycker är fina ( ganska många) och sedan checkar av i alla zooaffärer :P

          Är diskus svåra förresten? De är ju väldigt fina , fast kanske för litet med 225 liter?
          Vad är det för mått på karet? Blood Parrots är förresten en avelsform av Labiatum/citrinellum vilket innebär ciklid. =) Du hade kunnat ha mindre exemplar av diskus eller BPs om du hade varit beredd att uppgradera.
          Ett par av Thorichtys Maculipinnis hade nog funkat. Dom brukar gå att få tag på.
          AKA: Lizardking

          Kommentar

          Arbetssätt...