Tips på fina fiskar

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • N_i_c_k_e
    • December 2010
    • 52

    Tips på fina fiskar

    100 liters akvarium

    Har:
    Neontetror
    Svarta neontetror
    Svärdbärare
    Guppy
    Pansarmal

    Skulle vilja ha tips på fler fiskar att ha i akvariet, helst färgrika ,men inget krav.
  • roosterboy
    • September 2010
    • 1094

    #2
    det lät som en jäkla mängd fisk för ett 100 liters, så du borde nog (enligt mig) hålla dig till det du har.
    Hur många av varje art har du?
    All we are, we are.

    Kommentar

    • Rooster
      • March 2006
      • 1468

      #3
      Ursprungligen postat av N_i_c_k_e
      100 liters akvarium

      Har:
      Neontetror
      Svarta neontetror
      Svärdbärare
      Guppy
      Pansarmal

      Skulle vilja ha tips på fler fiskar att ha i akvariet, helst färgrika ,men inget krav.
      En bra "tumregel" tycker jag är att försöka ha få arter men istället fler individer och inte tvärtom. Nu vet jag ju inte hur många du har av varje sort men mitt tips är att om du vill ha fler fiskar i så antingen byter du ut några av arterna till nått annat. Men om jag hade vart du hade jag tatt bort nån av tetrorna och istället utökat det andra tetrastimmet med fler av den arten. Sen skulle du ju kunna ha i lite ancistrus oxå om det känns tomt på botten. Sen när det gäller levandefödarna så hade jag nog skippat nån av dem (kan annars se lite grötigt ut i ett så pass litet kar, precis som med tetrorna).
      Men om man nu skall ge nått tips (förutom ancistrus) så är galaxy-rasboran jäkligt snygg, sen tycker iaf jag att ett snyggare alternativ än både den svarta och vanliga neontetran är kardinaltetran (å så mkt färggrannare än kardinaltetror vet jag inte vad det skulle vara iaf inte till 100L).
      Lycka till!
      Senast redigerad av Rooster; 28 December 2010, 23:21.
      Fish for Life!!!

      Kommentar

      • Miliimli
        • March 2010
        • 2457

        #4
        Håller med de övriga

        Skippa en av tetrasorterna och levandefödarna, men kanske skaffa någon trevlig ciklid istället

        Kommentar

        • Zewy
          • January 2011
          • 100

          #5
          Platy skulle kunna fungera. Men tänk på mängden.

          Kommentar

          Arbetssätt...