Diskus eller Apistogramma?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • dalmatin
    • February 2008
    • 170

    Diskus eller Apistogramma?

    Mitt akvarie är ... väldigt tomt nu efter att majoriteten av mina fiskar har flyttat ut. Så jag funderar på vad jag skulle kunna skaffa för att göra det lite mindre tomt Lutar åt antingen diskus, eller någon apistogramma, typ Borellii.

    Fakta om akvariet:
    Juwel 240 då som sagt, 121x41x55 cm.
    Jag filtrerar med Eheim Professional 3 2073
    Akvariet har varit igång i ca 3 år
    Proppfullt med växter (speciellt på botten), fullt med riccia på ytan och en stor monsterrot i ena hörnet. Ganska gott om gömställen med andra ord.
    pH mellan 6.5 och 7 (ca 6.8 alltså)
    KH ... eh. Satte i ca 20-30 droppar men det blev ändå inte blått. Utgånget test?

    Invånare:
    12 rödmunstetror
    1 stackars kardinaltetra som bör dö snart
    3 Siamesiska algätare
    1 Garra nånting (Kanske Garra Rufa)
    1 Regnbågshaj
    1 Långsträckt pansarmal (Som ska flytta)

    Lite fisksoppa alltså Men det blir väl så småningom bara SA (med invandrande siameser)

    Är det en bra idé att skaffa diskus, och i så fall hur många? Jag har möjlighet att beställa diskus från Akvarieteknik (via två olika djuraffärer, en svindyr, och en asigt billig. Båda får in "samma" fisk) Eller är det bättre med apor?

    Klicka på bilden för större version

Namn: Akvarie.jpg
Visningar: 1
Storlek: 207,7 KB
ID: 2181359
  • stefanr72
    • November 2010
    • 1026

    #2
    Kör på Apistogramma!

    Kommentar

    • Kjell Fohrman
      Administrator

      • December 2001
      • 48148

      #3
      Hade också satsat på apisto. Har man diskus så skall man liksom utgå från dom och deras behov.
      Akvaristiska hälsningar
      Kjell
      Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
      Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

      Kommentar

      • dalmatin
        • February 2008
        • 170

        #4
        Skulle det funka om jag hade två olika arter med apor, 1+1 eller 1+2 av varje, eller är det bättre med bara en art? Tänkte i så fall förmodligen kakaduor och borellii.

        Kommentar

        Arbetssätt...