Vilka stimfislar med papegoj?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • mamamuu
    • October 2008
    • 14

    Vilka stimfislar med papegoj?

    Har ett 200 lit akvarium , med bla papegojfiskar i, hade ett gäng ,med guppysar som dom åt upp, vad kan jag ha för andra mindre stimfiskar? Kanske det funkar om jag sätter flytväxter för dom att gömma sig i?
  • Kjell Fohrman
    Administrator

    • December 2001
    • 48148

    #2
    Du har ju redan nu ett akvarium som egentligen är för litet för den arten http://www.zoopet.com/fiskar/fisk.php?NR=845&SOK=1

    Och att då dessutom tillsätta "mindre" stimfiskar är nog dömt att misslyckas. Visst det finns en del större som säkert skulle funka - men i ditt akvarium - glöm det
    Akvaristiska hälsningar
    Kjell
    Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
    Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

    Kommentar

    • ciklidtok
      • March 2005
      • 1466

      #3
      Akvariumet är för litet för en vuxen "Papegoja".....Och det finns dessutom inga stimfiskar som överlever dem......Det som kan fungera....i ett större akvarium......är Kongotetran, den är ganska stor och hög........

      De kan oftast visserligen inte stänga munnen riktigt, men de kan öppna den riktigt.....Mina papegojor tuggar tom i sej vuxna Platy.........Dessutom så fungerar de bäst i artakvarium.......Med andra ciklider.
      720L SA-/CA. Övriga
      375L Biotop, skalarer
      275L Malawi
      240L Blandat


      Kommentar

      Arbetssätt...