detta kan inte vara bra på 300L

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • MyrasHusse
    • May 2010
    • 1353

    detta kan inte vara bra på 300L

    såg idag när jag tittade på blocket och detta kan absolut inte vara någon bra kombination i ett kar på nästan 300L

    10 koppartetror
    ca 10-12 guldbarber
    10 neontetror
    1 glödbandstetra
    4 regnbågshajar
    4 hajmalar
    3 ålar
    3 små malar
    1 stor mal

    jag kan inte mycket om dessa men jag vet att zoopet rekomenderar minst 1500L för hajmalar.

    jag mailade han som hade annonsen men 2minuter senare va annonsen borta så ja jag vet inte riktigt vad han hade för sig.

    Mitt mail:

    Vart ska jag få plats med alla dessa fiskar som kräver så mycket mera vatten?

    men han svarade mig inte utan plockade bara bort annonsen

    annonsen hade legat inne i ca 15minuter när jag mailade han.

    Vad tycker ni om detta
    http://myraakita.blogspot.se/
  • Johanski
    • February 2007
    • 3044

    #2
    Ingen nyhet att sådant förekommer, och ser ingen poäng i att starta en ny tråd för varje företeelse.

    Här brukar det skrivas om liknande annonser:

    Kommentar

    • MyrasHusse
      • May 2010
      • 1353

      #3
      jaha jag som trodde ett forum va till för att man skulle kunna fråga saker. Och jag har inte som ni andra 8timmar om dagen att lägga för att leta igenom 3000 trådar för att hitta rätt därför skrev jag en ny tråd, men vi kanske borde ta bort att man kan skapa trådar eller hur menar du som kan alla trådar baklänges? :s
      http://myraakita.blogspot.se/

      Kommentar

      • Johanski
        • February 2007
        • 3044

        #4
        Detta var ju enbart en "ryggdunkar-tråd", där du redan visste vad majoriteten på zoopet tycker. Jag såg bara inte relevansen i tråden. Speciellt inte när det finns en separat tråd för "roliga" annonser.

        Kommentar

        • MyrasHusse
          • May 2010
          • 1353

          #5
          svara på frågan istället för att gnäll som 57%av alla zoopet användare. Jag ställde en enkel fråga och nej jag vet inte vad dom andra skulle ha svarat, för då hade jag aldrig ställt frågan
          http://myraakita.blogspot.se/

          Kommentar

          • Icecoffee
            • November 2010
            • 447

            #6
            antingen har han sålt karet eller så stred det mot något i blockets regler.
            jag har själv haft annonser mindre än 10 minuter o sålt varor, dock aldrig akvarium
            Cogito, ergo sum
            (Projekt) Asien 165 Liter (Projekt) Balkongdamm)
            (Projekt) Yngelkar Betta Splendens 40 liter (vilande)

            Kommentar

            • hannesc
              • December 2009
              • 13085

              #7
              jag tycker du gjorde rätt aquaworld. har själv mailat annonsörer när de har helt sjuka förhållanden för fiskarna. så fortsätt med det.

              tycker du att 57% av zoopetarna gnäller. njaa håller inte med. men skit idet.

              i vilket fall så brukar vi slänga in sånna här inlägg om annanonser o "dagens blocket-tips" som johanski länka till.


              men som sagt. du gjorde helt rätt!

              Kommentar

              • exiton
                • July 2009
                • 121

                #8
                haha nää 90% av zoopetarna gnäller och han säljer dom ju? vilket känns rätt i hans läge:P Troligen är de väl samma sak som alltid, djuraffären har inte upplyst om att firren blir 1meter utan säljer den som en söt liten fisk till hans 300L som ja tror känns stort för butikerna, ska dom ta in fisk som blir stor kan dom väl ta in fisk me stil isf istället för dessa parooner/hajmalar/red tails som dom brukar
                Moderator @ mfksweden.se

                Kommentar

                • Svea88
                  • August 2010
                  • 9

                  #9
                  Det mesta är relativt. Det framgår inte av texten kopierad från annonsen hur stora Hajmalarna är. Zoopets rekomendation gäller, vad jag vet, vuxna fiskar. Jag har mycket svårt att tro att det var 4st 1m långa Hajmalar som vistades i ett 300l.

                  Jag håller med, det är mycket gnäll här på Zoopet, ibland. Det skulle jag tro har att göra med alla självutnämnda experter som ska visa sig duktiga. Inte bara vad gäller Akvariekunskap utan även hur och om man postar inlägg här på forumet. Krams

                  Kommentar

                  • O-Jonsson
                    • October 2010
                    • 262

                    #10
                    Så sant Svea88. Gnällnivån är grymt hög och trångsyntheten enorm.

                    Kommentar

                    • hannesc
                      • December 2009
                      • 13085

                      #11
                      allvarligt?? jag har då inte upplevt särskilt mycket gnäll alls här jämför med andra forum. tycker det är kanonstämning här!

                      menmen det var OT.

                      Kommentar

                      • flicktrion
                        • November 2010
                        • 49

                        #12
                        Gnäll - jag har varit med om mycket på vissa familjesajter. Har tom var moderator - om ni visste vad folk är korthuggna och intoleranta.

                        Kommentar

                        • exiton
                          • July 2009
                          • 121

                          #13
                          Svea 88 du har helt rätt, troligen är dom små och han har ju beslutat att sälja dem så egentligen ser jag inget problem. Skulle nästan sätta pengar på att han inte hade en aning va de va för fisk när han köpte den o ingen upplyste han.


                          Flicktrion Ja du har säkert rätt allt är relativt, känner nog mkt så för att jag är så van vid en så mkt bättre stämning o har inte varit så mkt på familjesajterna men jag vet nog vilka PK sajter du menar. Ska inte upprepa mig elr dra upp gammalt nu men Jo precis de är de många självutnämna experterna och misstron på folk som ligger i grunden skulle jag tro.

                          Sorry för OT!
                          Moderator @ mfksweden.se

                          Kommentar

                          • DAHLBERG
                            • September 2008
                            • 1598

                            #14
                            Haha! Vem/vilka är det som gnäller egentligen?
                            DAHLBERGS AKVARIER - BLOGG
                            750 liter paludarium - T. microlepis, T. biocellatus, P. leucomystax
                            540 liter kulfisk - T. lineatus
                            120 liter salt - Koraller och fisk

                            Kommentar

                            • Nubi
                              • March 2009
                              • 9026

                              #15
                              Jag vet ett par st zoopetare som är DUKTIGA på att påpeka, och så glömmer de att svara på personens inlägg..
                              Det är inte alltid lätt att hitta rätt ställe att starta tråden på.

                              Ni får väl starta en tråd "Zoopetare som är duktigast på att påpeka"
                              Livet är som en kaka, kan innehålla spår av nötter

                              Varför vara som alla andra, när man kan vara annorlunda
                              Fiskbloggen

                              Kommentar

                              Arbetssätt...