Planering för 110 liter.

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Falconer
    • November 2005
    • 786

    Planering för 110 liter.

    Har ett par tankar ang mitt 110 literskar som är tomt. Det enda jag bestämt mig för är biltemas eller julas sand.
    Har ett par förslag. Vill gärna ha fiskar från samma världsdel, men växterna kommer jag blanda.

    SA:1+2 Apistogramma ?, litet gäng pansarmalar och ett stim fantomtetror, sorgmantlar, kolglödstetra eller rubintetra.

    Men vilken dvärgciklid rekomenderas? Hur stort akvarium behöver man för att ha två dvärgciklidarter i samma? Vill inte starta med någon alltför svår sort. Men vad menas egentligen med att vissa är så svåra? Vet att en del har kort livslängd.
    Vad gäller pansarmalar så finns det ju en del att välja på. Vill helst inte ha någon större än 5 cm. Förslag? Tycker pandavarianten är fin. Har alltid velat ha ett gäng corysar, men det har aldrig blivit av.

    Asien:Förslag på asiatisk ciklid eller "ciklidliknande" fisk? Funderat på Badis Badis. 6-7 Kuhliiålar, en grupp barber (förslag?) kanske kopparbarb? och några linjetandkarpar eller liknande "minigäddor"

    Skulle jag få tag i större ökar jag nog bara på lite i antal och kör på stänktetror om jag väljer SA-tema.
    Kom gärna med förslag, tankar och inspiration! Det är alltid roligt...
    VH Jimmy
Arbetssätt...