Fenbitare

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Falconer
    • November 2005
    • 786

    Fenbitare

    Vilka är dom värsta fenbitarna tycker ni? Vilka ska man verkligen hålla ett öga på?
  • Rooster
    • March 2006
    • 1468

    #2
    Av sällskapsfisk är tigerbarber å dyl. och vissa tetror som nättetror tex. ena riktiga fenbitare.
    Fish for Life!!!

    Kommentar

    • Jens A.
      • March 2007
      • 5026

      #3
      + Botior, kulfiskar.
      Earth first! We´ll screw up the other planets later!

      Min Zoon (med flera bilder!): http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=1252597

      Kommentar

      • marcus85
        • September 2010
        • 55

        #4
        kulfiskar e helt klart dem värsta jag varit med, angående botier vilka syftar du på då Jens?.. praktbotier har jag iaf inga problem med alls

        Kommentar

        • roosterboy
          • September 2010
          • 1094

          #5
          Vad jag kan minnas (dock är jag inte 100%) från ett av mina gamla kar så är svart neontetra rätt duktiga fenbitare.
          All we are, we are.

          Kommentar

          • Flaxss
            • November 2008
            • 1718

            #6
            bland botior och andra nissögefiskar så beror det på, skunkbotia är jävlig, däremot släktet botia och praktbotia har aldrig varit fenbitare hos mig. andra som jag haft har varit tigerbarb, makropod, svart makropod.

            Kommentar

            • roosterboy
              • September 2010
              • 1094

              #7
              makropoder är fan värst, inte bara fenor dom sliter sönder, får dom tag i ett öga så ryker det med. eller annan valfri del av fisken.
              All we are, we are.

              Kommentar

              • Jens A.
                • March 2007
                • 5026

                #8
                Jag har haft praktbotior som varit fenbitare. Alla är dock inte det.
                Earth first! We´ll screw up the other planets later!

                Min Zoon (med flera bilder!): http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=1252597

                Kommentar

                • malfunkshun
                  • September 2008
                  • 394

                  #9
                  Av botiorna så är alla med Yasuhikotakia som förnamn riktigt elaka, med undantag för Yasuhikotakia sidthimunki och Yasuhikotakia nigrolineata. Syncrossus är också en familj med attitydproblem, nästan värre än Yasuhikotakia.

                  Sen finns ju de vanliga. Kampfiskar, makropoder samt arter som lever på att äta fiskfenor (vissa pirayor bland annat).

                  Kommentar

                  Arbetssätt...