skalare

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Icecoffee
    • November 2010
    • 447

    skalare

    Hej.
    Köpt begagnat akvarium med 2 st skalare i, samt 3 kulii 3 malar.
    nu till saker, karet är bara 80 cm brett 45 högt (vattnet ej räknat med grus m.m då är det snarare 50) samt 45 djupt. detta är ju lite i minsta laget för 2 skalare, men vi kan inte flytta dom, tror ni det är ok, karet är ju ganska högt iallafall och dom har plats.

    sen hade vi tänkt köpa fler skalare men inser nu att det är på tok för litet, det kommer komma i 3 kuliiålar till i framtiden man vad kan man ha för typ av fiskar i karet med skalare.. ser otroligt tomt ut nu.

    bara ute efter tips. tanken var ett sa kar men då fisk följde med fick vi tänka om, även om det bara är kulii som är asien, så är dom så söta att jag inte vill flytta på dom

    så tips på firrar som passar. ska till affären imorgon, o kika lite samt höra om möjlighet att skänka skalarerna.
    Cogito, ergo sum
    (Projekt) Asien 165 Liter (Projekt) Balkongdamm)
    (Projekt) Yngelkar Betta Splendens 40 liter (vilande)
  • Ken Olofsson
    • November 2006
    • 8014

    #2
    Ursprungligen postat av Icecoffee
    Hej.
    Köpt begagnat akvarium med 2 st skalare i, samt 3 kulii 3 malar.
    nu till saker, karet är bara 80 cm brett 45 högt (vattnet ej räknat med grus m.m då är det snarare 50) samt 45 djupt. detta är ju lite i minsta laget för 2 skalare, men vi kan inte flytta dom, tror ni det är ok, karet är ju ganska högt iallafall och dom har plats.

    sen hade vi tänkt köpa fler skalare men inser nu att det är på tok för litet, det kommer komma i 3 kuliiålar till i framtiden man vad kan man ha för typ av fiskar i karet med skalare.. ser otroligt tomt ut nu.

    bara ute efter tips. tanken var ett sa kar men då fisk följde med fick vi tänka om, även om det bara är kulii som är asien, så är dom så söta att jag inte vill flytta på dom

    så tips på firrar som passar. ska till affären imorgon, o kika lite samt höra om möjlighet att skänka skalarerna.


    tja....karet har´med måtten 80x45x50 cirka 180 liter. vilket i sig är en boarderline för skalarer.

    hade det varit bredare så hade du kunnat ha en hel del extra firrar, men som det är nu.....nej.

    och def inte fler skalarer......drattar du ner ner fler...så kommer de bara att slå ihjäl varandra efter ett tag.

    möjligtvis kan du dratta ner ett par malar och något dvärgciklidpar på botten om du tar väck ålarna.....


    .
    Tycker jag, men jag har haft fel ganska många gånger förr, och med samma sannolikhet som att skatten skall betalas, så kommer jag förmodligen ha fel många gånger i framtiden oxå
    Ibland är jag : Ibland är jag: Men oftast är jag:

    Kommentar

    • pikachu

      • December 2007
      • 1189

      #3
      Om skalarerna du har nu inte är så stora så skulle det vara om du köpte fler så att de kan para ut ordentligt, dock så kommer du att behöva skänka bort resterande skalarer när du väl fått ett par..

      Skänker du inte bort resterande skalarer så slår paret ihjäl dem istället..
      PS: Du är även välkommen att skicka ett privat meddelande i min inkorg om du undrar över något..

      Kommentar

      • Icecoffee
        • November 2010
        • 447

        #4
        lutar till att avskaffa skalarna, då det är dem som ställer till det i karet. var som sagt inte meningen att dom skulle följa med i köpet men dom hade bara avlivats om jag inte tog dem, bättre jag ger bort dom då.
        Cogito, ergo sum
        (Projekt) Asien 165 Liter (Projekt) Balkongdamm)
        (Projekt) Yngelkar Betta Splendens 40 liter (vilande)

        Kommentar

        Arbetssätt...