Apteronotus albifrons VS Pantodon buchholzi

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Nubi
    • March 2009
    • 9026

    Apteronotus albifrons VS Pantodon buchholzi

    Vilka av dessa skulle vinna en fight mellan varandra?........Skämtar bara!!

    Tänkte höra med zoopetare om ni haft fjärilsfisk eller black ghost.
    Behöver spåna lite idéer!

    Jag har mitt 450l med regnbågar som håller sig överallt i karet. medan mina grenmalar, ancistrus, häxmalar, panda ruffa, svartprickig mal håller sig på botten av karet. Har inga små fiskar heller, för att regnbågarna hinner äta upp de

    Jag har (efter ett zoopet besök hos en viss person, säger inga namn) blivit lite sugen på en fisk som sticker ut lite, lite rovfiskaktig, men som inte blir enorm stor och farlig. vill fortfarande kunna stoppa ner handen i karet, utan att oroa mig över att bli biten.

    Vet att black ghosten, ialf de jag träffat, kommer fram vid matning och är inte så aktiva förövrigt medans fjärilarna är mer aktiva och håller sig vid vattenytan.

    Tips och råd vore tacksamt.
    Livet är som en kaka, kan innehålla spår av nötter

    Varför vara som alla andra, när man kan vara annorlunda
    Fiskbloggen
  • Nubi
    • March 2009
    • 9026

    #2
    INGEN som har någon åsikt om fiskkvalet?! :O Helt otroligt!
    Livet är som en kaka, kan innehålla spår av nötter

    Varför vara som alla andra, när man kan vara annorlunda
    Fiskbloggen

    Kommentar

    • roosterboy
      • September 2010
      • 1094

      #3
      jag skulle ju föreslå fjärlien. Har ingen själv (än) men det kommer, tro mig. Underbara jävla fiskar. En polare har 4 stycken i ett 1500 liters. Dom är ju så jäkla sköna dom firrarna, ser lätt missbildade ut och är riktigt brutala när dom får levandefoder. Du borde verkligen köra på dom!
      All we are, we are.

      Kommentar

      • Nubi
        • March 2009
        • 9026

        #4
        ohj inte ett litet kar eller

        vågar man stoppa ner händerna i karet ??
        Livet är som en kaka, kan innehålla spår av nötter

        Varför vara som alla andra, när man kan vara annorlunda
        Fiskbloggen

        Kommentar

        • boring
          • April 2009
          • 67

          #5
          För att ge lite förslag på andra lite ovanligare fiskar som funkar i ditt kar så skulle jag rekomendera någon fisk från "Mastacembelus" släktet typ erythrotaenia (eldål) eller armatus (tiretrack) sjukt personliga fiskar

          sen även datnoides är ett trevligt släkte microlepis är väl den som är lättast att hålla i akvarium

          blackghost har jag tyvärr bara haft dålig erfarenhet av men det beror mycket från fisk till fisk och hur akvariet är

          lycka till /borin

          Kommentar

          • Kjell Fohrman
            Administrator

            • December 2001
            • 48148

            #6
            Jag skulle definitivt satsa på fjärilsfiskarna http://www.zoopet.com/fiskar/fisk.php?NR=391&SOK=1
            Akvaristiska hälsningar
            Kjell
            Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
            Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

            Kommentar

            • roosterboy
              • September 2010
              • 1094

              #7
              Ursprungligen postat av Nubi
              ohj inte ett litet kar eller

              vågar man stoppa ner händerna i karet ??
              Haha, man får väl chansa Han har 3 "lugna" elelr rättare sagt mindre mordiska. Och en (den minsta, av någon anledning) som hugger mot händerna, han fick ett rätt fint köttsår på tummen av den rackarn ^^
              All we are, we are.

              Kommentar

              • Nubi
                • March 2009
                • 9026

                #8
                Ursprungligen postat av roosterboy
                Haha, man får väl chansa Han har 3 "lugna" elelr rättare sagt mindre mordiska. Och en (den minsta, av någon anledning) som hugger mot händerna, han fick ett rätt fint köttsår på tummen av den rackarn ^^
                O_O creeepy!
                Livet är som en kaka, kan innehålla spår av nötter

                Varför vara som alla andra, när man kan vara annorlunda
                Fiskbloggen

                Kommentar

                • Nubi
                  • March 2009
                  • 9026

                  #9
                  Ursprungligen postat av boring
                  För att ge lite förslag på andra lite ovanligare fiskar som funkar i ditt kar så skulle jag rekomendera någon fisk från "Mastacembelus" släktet typ erythrotaenia (eldål) eller armatus (tiretrack) sjukt personliga fiskar

                  sen även datnoides är ett trevligt släkte microlepis är väl den som är lättast att hålla i akvarium

                  blackghost har jag tyvärr bara haft dålig erfarenhet av men det beror mycket från fisk till fisk och hur akvariet är

                  lycka till /borin
                  Ehm...såndär eldål har jag tittat på och de är FÖR på tycker jag. *skratt* Datnoides såg riktigt fina ut men behöver inte de bräckt vatten när de kommer upp i en viss ålder?
                  Hur menar du med att du haft otur med BG?


                  Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
                  Jag skulle definitivt satsa på fjärilsfiskarna http://www.zoopet.com/fiskar/fisk.php?NR=391&SOK=1
                  Har du erfarenhet av dessa firrarna kjell?
                  Livet är som en kaka, kan innehålla spår av nötter

                  Varför vara som alla andra, när man kan vara annorlunda
                  Fiskbloggen

                  Kommentar

                  • Kjell Fohrman
                    Administrator

                    • December 2001
                    • 48148

                    #10
                    Ursprungligen postat av Nubi
                    Har du erfarenhet av dessa firrarna kjell?
                    Erfarenhet och erfarenhet - har väl haft bägge arterna några gånger, men det var länge sedan och sedan och sedan sålde jag ju dem när jag hade affär.
                    Black Ghost fick jag nog aldrig riktigt att funka, men fjärilsfiskarna funkade utan problem och var kul för att de var så aktiva. Det enda luriga med dom var att få dom att äta
                    Akvaristiska hälsningar
                    Kjell
                    Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                    Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                    Kommentar

                    • Nubi
                      • March 2009
                      • 9026

                      #11
                      Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
                      Erfarenhet och erfarenhet - har väl haft bägge arterna några gånger, men det var länge sedan och sedan och sedan sålde jag ju dem när jag hade affär.
                      Black Ghost fick jag nog aldrig riktigt att funka, men fjärilsfiskarna funkade utan problem och var kul för att de var så aktiva. Det enda luriga med dom var att få dom att äta
                      ÄR de krångliga som Plattfiskarna (i min kategori ingår då scalarer och discus i plattfiskar )
                      Vad ger man de med tanke på att de är "jägare" ska man försöka hitta levande foder, maggots?
                      Vad tog de du matade ?

                      En grym bild på fjärilsfiskarna
                      Livet är som en kaka, kan innehålla spår av nötter

                      Varför vara som alla andra, när man kan vara annorlunda
                      Fiskbloggen

                      Kommentar

                      • boring
                        • April 2009
                        • 67

                        #12
                        Ursprungligen postat av Nubi
                        Ehm...såndär eldål har jag tittat på och de är FÖR på tycker jag. *skratt* Datnoides såg riktigt fina ut men behöver inte de bräckt vatten när de kommer upp i en viss ålder?
                        Hur menar du med att du haft otur med BG?
                        Hehe smaken är olika Datnoides kan vistas i bräcktvatten under längre tid men föredrar sötvatten, microlepis kan hållas i nästan alla vatten (sötvatten), polotan kan vara lite kännsligare och vill ha lite hårdare vatten

                        Den bg jag hade kom aldrig riktigt igång var väldigt skygg och lättskrämd
                        Senast redigerad av boring; 09 November 2010, 18:33.

                        Kommentar

                        • Nubi
                          • March 2009
                          • 9026

                          #13
                          Ursprungligen postat av boring
                          Hehe smaken är olika Datnoides kan vistas i bräcktvatten under längre tid men föredrar sötvatten, microlepis kan hållas i nästan alla vatten (sötvatten), polotan kan vara lite kännsligare och vill ha lite hårdare vatten

                          Den bg jag hade kom aldrig riktigt igång var väldigt skygg och lättskrämd
                          Jag tror det lutar mer och mer åt fjärilarnas håll...ialf mer ifrån BG. De är super söta men om alla säger att de är skygga och bara kommer fram vid matning, då kan jag skaffa en flickvän åt min Mårten (ancistrus pojke på 14cm)
                          Livet är som en kaka, kan innehålla spår av nötter

                          Varför vara som alla andra, när man kan vara annorlunda
                          Fiskbloggen

                          Kommentar

                          Arbetssätt...