Vitprickig gibbiceps?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Knud Lavard
    • October 2010
    • 63

    Vitprickig gibbiceps?

    Skall ha en riktigt bra algätande fisk till mitt cikilidakvarium på 240 liter. Fick tips om en Vitprickig gibbiceps. Är det någon som har några erfarenheter av den eller andra tips på effektiva algätare? Gibbicepsarna i affären var små och fina, men frågan är om dom inte med tiden blir för stora i mitt kar?
  • Shepard

    • March 2003
    • 13992

    #2
    Antar att du varit på Trop? De han kallar för vitprickig gibbiceps har han tidigare kallat för vitprickig pleco, och är Glyptoperichthys joselimaianus, L001 (påpekade det för honom häromsistens). Har haft några så´na (har t.o.m för mig att det är en av mina som är med på bild på zoopets artbeskrivning), och huruvida de blir lika stora som en gibbiceps vet jag inte, då jag inte hade dem tillräckligt länge. En hyfsat fredlig fisk, men som kan ta för sig vid matningarna, särskilt gentemot andra malar.

    Här är en bild på den senaste jag hade.
    Bifogade filer
    Senast redigerad av Shepard; 08 November 2010, 17:38.
    "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
    Min profil
    Mitt galleri

    Kommentar

    • Knud Lavard
      • October 2010
      • 63

      #3
      Japp, det var på Trop. Han hade ett helt gäng och dom går visst åt snabbt. Tackar för info om Glyptoperichthys joselimaianus. Skall söka på nätet!

      Kommentar

      Arbetssätt...