Vilka fiskar skulle passa i mitt kommande ca 340 liters akvarium

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • fremar
    • August 2003
    • 1287

    #16
    Vet inte om jag vågar ha i några mer Skalarer, de två som är kvar nu har nog parat ihop sig och den tredje som jag plockade bort blev ju väldigt jagad, biten och stött på av dem. Platyna ska bort, smyger bort dem lite ibland hehe. En har omkommit i vattenbytet å förra veckan var en till nära på att åka med slangen igen, så om en månad är de väl borta så korkade som de verkar vara.

    Gibbisarna är ju inte så stora nu så de funkar ju, men jag vill ha nån roligare mer speciell mal som inte blir 60 cm hehe. Fast de är rätt våldsamma redan nu i alla fall mot varandra har jag märkt. Smäller till ordentligt när de bråkar om maltabletterna.

    Kommentar

    • fremar
      • August 2003
      • 1287

      #17
      Vet inte om det räcker med fisk i karet nu, är väl ungefär 325 liter vatten i karet, har just nu dessa fiskarna:
      2 st Scalarer
      2 st Nyckelhålsciklider
      2 st L052
      10 st Corydoras green laser
      40 st Glödbandstetror

      Det ser nämligen lite tomt ut vid ytnivån, så jag har funderat på att ev skaffa någon lite Bilbuk i ett stim, skulle det fungera?

      Kommentar

      • 022helpek
        • November 2010
        • 626

        #18
        Ursprungligen postat av fremar
        Ska hämta ett akvarium på ca 340 liter till helgen, med att Fluval 405 ytterfilter. Tänkte köra med biltemas grövre sand på botten och en del växter får det bli sen. De fiskar som kommer med är tre Skalare, tre Nyckelhålsciklider, 20 Glödbandstetra, åtta Metallpansarmalar och två Gibbiceps.

        Vad för nåt skulle passa att komplettera dessa fiskar med senare när akvariet har kommit igång osv. Skulle nog vilja ha ett stim på 20 Kardinaltetror också, fast det kanske inte blir snyggt ihop med Glödbandstetrorna? Har en bit till akvariebutiker för att köpa fisk också, för den lokala zoobutiken i ett shoppingcenter köper jag nog inget ifrån. Var där och kikade å de hade mest trista fiskar som molly å guppy osv. Kardinaltetror hade de iofs för 27kr/st :/ blir dyrt med 20 stycken då. Dessutom så låg det döda fiskar lite här och där i akvarierna de hade, ser ju inte så trevligt ut då.
        Svarta neontetror är inte heller helt fel
        Helena-Irmeli "HP" Pekkala, Stockholm
        Mina öden som nybliven 480L akvarist kan följas på http://hpakvariet.blogspot.com
        Motto - Rädslan är priset för äventyret! citat ur filmen När natten faller...

        Kommentar

        • fremar
          • August 2003
          • 1287

          #19
          Ursprungligen postat av 022helpek
          Svarta neontetror är inte heller helt fel
          Några fler tetror skall jag inte ha, utökade ju de 20 glödbandstetrorna till runt 40 stycken. Så de fyller ut mittennivån av karet bra tillsammans med Scalarerna och Nyckelhålscikliderna.

          Kommentar

          • 022helpek
            • November 2010
            • 626

            #20
            Ursprungligen postat av fremar
            Några fler tetror skall jag inte ha, utökade ju de 20 glödbandstetrorna till runt 40 stycken. Så de fyller ut mittennivån av karet bra tillsammans med Scalarerna och Nyckelhålscikliderna.
            synd du skulle kunna valt en art till - någon platt sort som brilljanttetra, svartfantom (skulle vara snyggt med glödband) eller dolkstyngstetra...
            Helena-Irmeli "HP" Pekkala, Stockholm
            Mina öden som nybliven 480L akvarist kan följas på http://hpakvariet.blogspot.com
            Motto - Rädslan är priset för äventyret! citat ur filmen När natten faller...

            Kommentar

            • fremar
              • August 2003
              • 1287

              #21
              Skulle detta paret gå ihop med de båda L052 jag har redan tror ni? http://akvaforum.no/rubrikk.cfm?id=50736 de är ju också såååå snygga

              Kommentar

              Arbetssätt...