Discusar

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • bengtarne
    • October 2010
    • 165

    Discusar

    undrar ifall det finns några "små" discusar som är runt 5-8cm fullvuxna?

    tack
  • Ken Olofsson
    • November 2006
    • 8014

    #2
    enkelt svar......nej....lika mycket dom det finns dvärgscalarer, så finns det inte så många dvärgdiscusar.....




    .
    Tycker jag, men jag har haft fel ganska många gånger förr, och med samma sannolikhet som att skatten skall betalas, så kommer jag förmodligen ha fel många gånger i framtiden oxå
    Ibland är jag : Ibland är jag: Men oftast är jag:

    Kommentar

    • bengtarne
      • October 2010
      • 165

      #3
      Ursprungligen postat av Kensa
      enkelt svar......nej....lika mycket dom det finns dvärgscalarer, så finns det inte så många dvärgdiscusar.....




      .
      vad synd. är inte mycket för stora fiskar. men tycker små discusar är otroligt fina.
      borde inte nån försöka genmanipulera och skapa dvärgdiscusar, hade varit riktigt gött!

      följdfråga....
      hur lång tid tar det innan en 5cm discus når 10cm storlek respektive 20cm storlek. ifall förhållanderna är bra.
      finns det nån fisk som är lik discusar men 5-8cm stora. räknar med att dom isåfall är betydligt mindre vackra..

      Kommentar

      • ansjo
        • November 2005
        • 29967

        #4
        Har de bra förutsättningar med mat, värme och vatten växer de ca 1 cm i månaden. Lever de däremot tvärtom, så blir de ofta inte större än 10-12 cm magra och skitfula med stora ögon i förhållande till kroppen och är inget att rekomendera.
        /Anders

        Medlem i NCS - givetvis!

        Kommentar

        Arbetssätt...