Vad skulle ni göra?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • vickson
    • May 2010
    • 760

    Vad skulle ni göra?

    Velar nåt så inåt h-e. Har ett 200 l med 5 otocinclus, 3 kuhlii, 10 kardinaltetror, 3 mosaikgurami och 3 rubinguranmi. Skulle så gärna, gärna vilja ha räkor - körsbär helst men annars kanske amano men är lite orolig hur det går med kuhliisarna? Funderar också på om otosarna och kuhliisarna skulle må bättre att vara flera och att jag i stället skulle köpa t ex 3 oto och 2 kuhlii.

    Så: utöka otos och kuhlii med några stycken eller lägga till räkor och i såfall körsbär el amano?
  • Pickles
    • October 2009
    • 1155

    #2
    Jag tror att du skulle kunna komma undan med att öka både Kuhlisarna, ottosarna OCH skaffa räkor - däremot tror jag inte att du kommer att få så mycket utbyte av räkorna med såpass mycket stora (nåja. ^^ Ur räkperspektiv sett i alla fall) fiskar i karet. Antingen blir de uppätna eller också kommer du aldrig att se dem.
    Skaffa en liten burk på sidan om istället. Räkkar tar inte särskilt stor plats.
    "They seek him here, they seek him there... Those Frenchies seek him everywhere. "
    ~25l vatten

    Kommentar

    • Nadine
      • August 2010
      • 98

      #3
      Gör en räkvas

      Kommentar

      • hannesc
        • December 2009
        • 13085

        #4
        precis!! vikson du har ju sett min o alla andras vaser här så bara kör igång.. billigt är det med

        Kommentar

        • vickson
          • May 2010
          • 760

          #5
          Tack för svaren. Detta sabla velande. Vill ju lix inte skaffa en räkvas också utan ha hela utopin samlad i mitt 200liters. Jag som har planterat mossa och allt däri.

          Tänkte att om man har amano som är större och tydligen betydligt tuffare att det skulle kunna funka men de är kanske skygga ändå?

          Och ja Hannes - din vas är fantastisk. Men det ska ju lix skötas också har jag hört.

          Kommentar

          • hannesc
            • December 2009
            • 13085

            #6
            jamen så är det väl med alla kar eller????

            Kommentar

            • Pickles
              • October 2009
              • 1155

              #7
              Hade amanos i regnbågskaret i början.
              Var efter ett par veckor övertygad om att alla var döda tills jag skulle flytta fisk och inredning till det stora karet ett halvår senare - först DÅ upptäckte jag att de fortfarande fanns kvar. Så ofta fick jag se dem. ; )

              Du kan alltid prova förstås! Räkor är inte jättedyra i inköp.
              "They seek him here, they seek him there... Those Frenchies seek him everywhere. "
              ~25l vatten

              Kommentar

              • vickson
                • May 2010
                • 760

                #8
                Jo just det. Vill liksom hålla allt i det jag har nu. Har varit så mkt strul, död och sjukdomar att jag inte har orken att starta en räkvas också (maken skriker dessutom rätt ut - efter alla turer är han inte impad av akvariehobbyn)...

                Kommentar

                • vickson
                  • May 2010
                  • 760

                  #9
                  Pickles: oj. Ja då är det ju inte mycket nytta att ha dem förstås om man aldrig ser dem.

                  Hur många otos o kuhlii tror ni att de skulle må bra av att vara? Tänkte om jag börjar där så får jag se hur det blir med räkorna sen när det inte längre är någon sjukdom i karet.

                  Kommentar

                  Arbetssätt...