Dvärgkulfiskar och eldstjärt + en knorrmal?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Fishhunter
    • August 2010
    • 4

    Dvärgkulfiskar och eldstjärt + en knorrmal?

    Hej!
    Jag har ett akvarium på 100L som är ganska högt. För närvarande så bor det endast en Eldstjärt där i men jag har beställt 5st dvärgkulfiskar som kommer i slutet av nästa vecka. Jag skulle vilja ha synpunkter om denna mix samt fråga om det skulle vara möjligt att även införskaffa mig en knorrmal till akvariet vill tillägga att akvariumet har många gömställen och jag planerar att köpa enm del växter också. Tack på förhand ¨

    William Englund
  • Fishhunter
    • August 2010
    • 4

    #2
    Ingen som vet/har några synpunkter? ^^

    Kommentar

    • ansjo
      • November 2005
      • 29967

      #3
      Knorrmalen hade jag nog skippat då den inte kommer att synas över huvudtaget. De gillar att gräva ner sig i sanden samt bara ligga stilla så då finns det roligare fiskar att köpa.
      Kombinationen kommer nog att funka annars trots att eldstjärten blir ganska stor ch ibland terroriserande. Var lite uppmärksam så att inte kulfiskarna tycker det är för kul att bita på fenorna på övriga fiskar bara...
      /Anders

      Medlem i NCS - givetvis!

      Kommentar

      • Fishhunter
        • August 2010
        • 4

        #4
        tacksam för svar Ok. men om vi nu bortser från tråkigheten ^^ skulle denna mix fungera? ^^

        Kommentar

        • ansjo
          • November 2005
          • 29967

          #5
          Varför inte prova? Det är svårt att säga rent ut om en mix kommer att funka eller inte då fiskarna är egna indiveder allihop. I ena stunden kan guppy och kampfisk funka, trots att det i de allra flesta fall inte gör det.
          Ser man på hur fiskar är rent generellt tror jag nog det ska funka, men du får ändå hålla en koll så inte det är djävulens måndagsexemplar du fått tag i.
          /Anders

          Medlem i NCS - givetvis!

          Kommentar

          • Fishhunter
            • August 2010
            • 4

            #6
            Ok tack så mycket ^^ jag får testa då men om det skulle misslyckas så blir jag nog tvungen att finna nytt hem åt knorrisen på en gång :P jag har tyvärr inget extra akvarium x)

            Kommentar

            • Ripipip
              • June 2010
              • 2

              #7
              Så, klarade sig knorrisen eller inte? Är lite inne på samma problem nämligen
              ForumNav.com - sök och svara på miljontals forumtrådar i EN tjänst!

              Kommentar

              Arbetssätt...