Tips om rolig fisk till soppan?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • vickson
    • May 2010
    • 760

    Tips om rolig fisk till soppan?

    Har ett 200 l med
    3 mosaikgurami
    10 kardinaltetror
    3 kuhliiålar
    5 otocinclusar
    planerar körsbärsräkor

    Skulle vilja ha någon lite färgglad intressant fisk som helst inte håller sig så mycket i bottenregionen. Har gett upp fjärilar som bara blir sjuka. Funderar på rubingurami men tänkte att någon kanske har några roliga förslag?
    Så: Färggrann. Inga platy/gubby etc. Inte stimfisk utan par eller 1-2. Relativt lätt. Kräver inte levandefoder. Intressant. Ej bottenfisk.
  • macke_fisk
    • December 2005
    • 4442

    #2
    Kanske någon liten ciklid? Såg att du prövat på fjärilscikliden men du hade haft lite otur med den så varför inte testa palett ciklid? De är färggranna innan de leka men kan vara lite aggressiva vid lek , men du har ett stort kar så det borde nog inte vara några problem.

    Eller regnbågsfiskar? De finns i rätt så många olika färger och de är väldigt fina . eller barber?
    MVH macke_fisk

    Kommentar

    • vickson
      • May 2010
      • 760

      #3
      Palett har jag haft tidigare och är inte så jättesugen. Barber kan ge sig på mosaikernas spröt och fenor va eller är det bara tigerbarberna som gillar att gnaga av saker som står ut? Regnbågsfiskar är fina men jag kan inget om dem - kan du tipsa om nån passande sort kanske? Hur många måste man ha? Vad har de för beteende?

      Kommentar

      • RobFrazie

        • May 2010
        • 842

        #4
        Kör på mina nya favoriter! Hittade dem igår Killisar! jag blev kär i dem från afrika
        Typ de flästa av de afrikanska
        720L Soppa
        200L Asien
        Räkvas
        65L Betta

        Kommentar

        • vickson
          • May 2010
          • 760

          #5
          Killis? Hur är de? Är inte de lite knepiga? Afrika alltså, tänkte försöka hålla mig till Sydamerika och Asien men vaf.... Ska kolla på dem.

          Kommentar

          • RobFrazie

            • May 2010
            • 842

            #6
            jag vet inte alls hur dana de är.. Hittade dom i en tråd här på forumet, finns även på första sidan såg jag för någon timme sedan som senaste arbetsbeskrivningen!

            Finns även asiatiska former av den! Har dock bara hittat en som jag tyckte såg okej ut!
            Minns bara inte vad den hette

            Men det lär bli en framtida fisk i framtida kar iaf! och jag ska nog köra på några olika killis så man får variation i färger och former
            720L Soppa
            200L Asien
            Räkvas
            65L Betta

            Kommentar

            Arbetssätt...