Bleka fiskar

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Rajblask
    • January 2010
    • 92

    Bleka fiskar

    Köpte ett begagnat akvarium idag och fick med olika sorters fiskar, bl.a neontetror. Personen jag köpte akvariumet av kunde inte namnen på alla så jag har ingen aning vad dom andra sorterna är. För det är säkert minst sju olika sorter i alla fall. Nu till saken: alla fiskar var bleka. Hon hade inte tömt akvariumet när jag kom dit, så jag kunde ju se att det inte berodde på att dom va i en hink eller nått. Nu har jag satt upp akvariumet hemma hos mig och jag flyttade över neontetrorna till ett annat akvarium som jag har haft sedan tidigare som också innehåller neontetror. Och vips så fick dom färgen tillbaka! Dock så är alla andra fiskar som jag har i det nya akvariumet lika bleka.

    Har det med gruset och bakgrunden att göra? För i det gamla akvariumet har jag svart grus och en mestadels blå bakgrund och i det nya akvariumet är det ljust grus och ingen bakgrund för tillfället. Personen innan hade en brun bakgrund till det. Så borde jag byta till svart grus? Är det anledningen till att fiskarna är så bleka?
  • DAHLBERG
    • September 2008
    • 1598

    #2
    Ge det lite tid bara.
    DAHLBERGS AKVARIER - BLOGG
    750 liter paludarium - T. microlepis, T. biocellatus, P. leucomystax
    540 liter kulfisk - T. lineatus
    120 liter salt - Koraller och fisk

    Kommentar

    • hannesc
      • December 2009
      • 13085

      #3
      precis. damen du köpte det av hade kanske inte värdens bästa värden på vattnet eller så. håll du bara koll på ditt kar så färgar de säkert ut.

      Kommentar

      Arbetssätt...