Lite tips på botiasällskap?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Flaxss
    • November 2008
    • 1718

    #31
    Ursprungligen postat av ansjo
    OK, om den nu var så vanlig i Sverige bör det inte bli liiite mer träffar om man Googlar på det Svenska namnet?
    Men jag kan visserligen haka på att det är en färgvariant av någon slags gurami, men frågan är om den är en nykomling som den verkar vara i ena stunden, för att i nästa vara en gammal variant? Och är den rosa eller vad?

    Nä, red ut det här nu please, så tråden kan få gå tillbaka till det den var ämnad för, nämligen "Lite tips på botiasällskap". Skalar är mitt förslag!
    nej alltså jag tror den är ganska ovanlig i sverige, så som jag skrev i mitt inlägg tror jag den är mer vanlig i exempel usa än här.

    det är en odlingsform av Trichogaster trichopterus. jag har ingen aning om det är en gammal eller ny variant.

    länk-bilder



    hanen bakom är ''lavendel''

    Kommentar

    • ansjo
      • November 2005
      • 29967

      #32
      Ja, på de bilderna ser jag två olika slags odlingsformer, den ena ser mer ut som VF blågurami och den andra som en marmorgurami med taskig färg. Men vad de fått Lavendelgurami från vete tusan....ett är då säkert, den är inte rosa. Och inte vanlig heller, om den nu finns.
      /Anders

      Medlem i NCS - givetvis!

      Kommentar

      • Flaxss
        • November 2008
        • 1718

        #33
        kan ju iförsig länka till sidan där jag hittade bilderna, ja jag kan nog hålla med om att den ena ser VF om jag tänker efter.

        här är länkarna så får ni studera själva. vad det än är för form så är dom vackra med dom gula ränderna. men lavendel färgade är dom ju inte så det är kanske inte så passande namn (eller enligt denna sidas lavendel guramis så är dom inte så lavendel färgade)

        Kommentar

        • pikachu

          • December 2007
          • 1189

          #34
          Det var tydligen Platine gurami som jag råkade tänka på..
          Alla kan ju göra misstag..

          Den är i vart fall rosa. Dessutom var den du Flaxss kallade lavendel den varianten som kallas för Fläckig gurami.
          PS: Du är även välkommen att skicka ett privat meddelande i min inkorg om du undrar över något..

          Kommentar

          • Flaxss
            • November 2008
            • 1718

            #35
            Ursprungligen postat av pikachu
            Det var tydligen Platine gurami som jag råkade tänka på..
            Alla kan ju göra misstag..

            Den är i vart fall rosa. Dessutom var den du Flaxss kallade lavendel den varianten som kallas för Fläckig gurami.
            det var inte jag som kallade den för lavendel gurami, utan det är sidan jag länkade till som skrev att det var en sådan. jag bara förde vidare och visade bilder. ; )

            Kommentar

            • pikachu

              • December 2007
              • 1189

              #36
              Ahh!! Fattar..
              PS: Du är även välkommen att skicka ett privat meddelande i min inkorg om du undrar över något..

              Kommentar

              • Flaxss
                • November 2008
                • 1718

                #37
                Ursprungligen postat av pikachu
                Ahh!! Fattar..
                *tummen upp*

                Kommentar

                Arbetssätt...