Fisk tips

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Porre94
    • January 2010
    • 52

    Fisk tips

    Hej jag har blivit sugen att skaffa non "fräckare" fisk men vill inte ha non som växer ut akvariet tänkte skaffa mej oscar men vill helst inte ha non som gräver så mycket å möljer runt i akvariet så ge mej vilka tips som helst inom dom ramarna

    540liter (150x60x60)
  • makki
    • April 2010
    • 435

    #2
    du kan ju skaffa nån fengädda kanske eller är den nån typ av ciklid du är ute efter?
    220L Parachanna Obscura,
    105L Channa sp. "assam",
    54L Mix

    Kommentar

    • Porre94
      • January 2010
      • 52

      #3
      har redan en fengädda men tror jah ska skaffa fler.
      men jag tror jag e ute efter nonting liknade kattfisk nonting som sticker ut ur mängden me andra ord

      Kommentar

      • Jens A.
        • March 2007
        • 5026

        #4
        Öronålar?
        Earth first! We´ll screw up the other planets later!

        Min Zoon (med flera bilder!): http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=1252597

        Kommentar

        • Porre94
          • January 2010
          • 52

          #5
          Ursprungligen postat av Jens A.
          Öronålar?
          kanske du kan ge non link/bild ;P?

          Kommentar

          • makki
            • April 2010
            • 435

            #6
            Det går ju att googla min vän och sen finns det artbeskrivning här på zoopet.

            Så ser dom ut: http://www.metrobloggen.se/UserFiles...47/Image/l.jpg

            Artbeskrivning: http://www.zoopet.com/fiskar/fisk.php?NR=380&SOK=1


            220L Parachanna Obscura,
            105L Channa sp. "assam",
            54L Mix

            Kommentar

            • Porre94
              • January 2010
              • 52

              #7
              värkar va en trevlig och livlig kamrat men noting sejer mej att det kommer ta år att leta upp nonstans där dom säljer sonna men jag vill ingenligen ha en "fisk"

              Kommentar

              • makki
                • April 2010
                • 435

                #8
                Nja, dom går nog att hitta. Förstår vad du menar, sök vidare om andra fiskar här på zoopet!
                220L Parachanna Obscura,
                105L Channa sp. "assam",
                54L Mix

                Kommentar

                • joelvuo
                  • September 2009
                  • 771

                  #9
                  Ursprungligen postat av Porre94
                  Verkar vara en trevlig och livlig kamrat, men någonting säger mig att det kommer ta år att leta upp någonstans där dom säljer dem. Men jag vill egentligen ha en "fisk"
                  Ål är lika mycket fisk som någon annan fisk är en fisk

                  Det kan även vara bra att veta vad du har för fiskar nu. Har du kikat på t.ex. Channa Bleheri och liknande? Fengäddor, finns flera olika typer. Sedan bör du även definiera vad en "fräck" fisk är för någonting, stor skillnad på fengäddor och Oscar.

                  Här har du några



                  Kommentar

                  • Porre94
                    • January 2010
                    • 52

                    #10
                    altså non störe fisk men endå relativ lungn har vrt sugen på en retail... men dom blir ju aldeles förstora ;(

                    Kommentar

                    • Porre94
                      • January 2010
                      • 52

                      #11
                      har kollat runt lite på youtube å det e massa som har redtail catifsh i ungefär 120-145gallons= 400-550liters så e det kanske nnting jag kan skaffa :P?

                      Kommentar

                      • VisualDarkness
                        • February 2010
                        • 7417

                        #12
                        Ursprungligen postat av Porre94
                        har kollat runt lite på youtube å det e massa som har redtail catifsh i ungefär 120-145gallons= 400-550liters så e det kanske nnting jag kan skaffa :P?
                        Den blir ju över 1m så efter ett tag får den svårt att ens vända sig i ditt kar, det låter som en dum idé.
                        Asiatisk redtail-mal (Mystus nemurus) verkar som en bättre plan.
                        180l Sällskap:
                        http://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=648
                        60l Asien:
                        http://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=663

                        Kommentar

                        • Porre94
                          • January 2010
                          • 52

                          #13
                          tittaade runt lite på zoopet nu och såg en kille som hade rengbågs ormhuvuds fisk å eftersom man moste va gold medlem för att kolla beskrivning så kanske non kan berreta lite om dom ungefär hur stora dom blir/hur agressiva dom e och kanska kolla "liten omrhuvuds fisk" åockså :P?

                          Kommentar

                          • DjTommy
                            • October 2008
                            • 321

                            #14
                            THE Internet resource for snakehead fishes (Channa). Information and pictures about all parachanna, channa, ophicephalus affinis, africana, amphibeus, amphibius, argus, aurantiacus, aurantimaculata, aurolineatus, asiatica, bankanensis, baramensis, barca, bistriata, bistriatus, bivittatus, bleheri, burmanica, cora-mota, cyanospilos, diplogramma, diplogramme, fuscus, gachua, grandinosus, guachua, harcourtbutleri, indicus, insignis, jovis, kelaartii, lata, leucopunctatus, limbatus, lucia, maculata, malaccensis, marginatus, marulia, marulius, marulioides, melasoma, melanosoma, melanoptera, melanopterus, miliaris, micropeltes, montanus, mystax, nigricans, nox, obscura, obscurus, ocellata, orientalis, philypnoides surakartensis, planiceps, pleurophthalma, pleurophthalmus, polylepis, pseudomarulia, pseudomarulius, punctata, punctatus, puticola, panaw, rhodotaenia, serpentinus, siamensis, spiritalis, stevensii, stewartii, striata, studeri, theophrasti, vagus
                            54 liter BB
                            96 liter Dagis
                            375 liter Malawi

                            Kommentar

                            • Porre94
                              • January 2010
                              • 52

                              #15
                              kan faktiskt inte tyska ;(

                              Kommentar

                              Arbetssätt...