dvärgslöjstjärt med svärdbärare?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • pedestrian
    • November 2006
    • 46

    dvärgslöjstjärt med svärdbärare?

    Jag har två slöjstjärtar och två svärdbärare (hona+hane)
    nu har svärdbärar hanen tappat svansen(!) men visar inga andra tecken på sjukdom, inga vita prickar, ingen slämighet, är pigg och allert, äter mer en de andra.

    Jag har medvetet matat dem ganska lite en gång per dag så undrar om kanske dvärgslöjstjärtarna kan ha tagit ett smakprov på min tämligen lilla svärdbärahane?
    Fiskar är individer
    men kampfiskar är personligheter
  • Ken Olofsson
    • November 2006
    • 8014

    #2
    dvärgslöjjis.....??.....finns det sådana ???.....



    .
    Tycker jag, men jag har haft fel ganska många gånger förr, och med samma sannolikhet som att skatten skall betalas, så kommer jag förmodligen ha fel många gånger i framtiden oxå
    Ibland är jag : Ibland är jag: Men oftast är jag:

    Kommentar

    • Saturnus80
      • October 2009
      • 943

      #3
      Tror att du har blivit lurad av din akvariebutik, det finns nog inga dvärgslöjstjärtar.

      Här är en annan som har blivit lurad http://www.zpet.se/forum/blog.php?b=2192
      Senast redigerad av Saturnus80; 25 May 2010, 12:56.
      //Daniel

      110l Sällskapsakvarium http://www.zoonen.com/perzoonen/blogg.asp?oid=2509902
      23l aqualandscape med dvärgkulor

      Kommentar

      • pedestrian
        • November 2006
        • 46

        #4
        ok, de är inte jätte stora ialf. och efter 3år så är de fortfarande bara 5cm stora (10-15 med bakfenan), och jag har 200l kar så det borde kanske fungera ändå, men tillbaka till min fråga...

        Kan slöjstjärtarna ha bitit av svansen på svärdbäraren?

        Jag kanske ska nämna att jag försökte köpa ett par otocinclus nåt år tillbaka, efter några dagar hade jag bara en, hittade ingen kropp, inga signifikanta förändringar i vattenvärden, någon vecka senare försvann den andra, dessa var tämligen små, (2-3cm) så jag antog att de åts upp...
        Senast redigerad av pedestrian; 25 May 2010, 13:57.
        Fiskar är individer
        men kampfiskar är personligheter

        Kommentar

        Arbetssätt...