Guppy o kampfisk

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • pumis-69
    • May 2010
    • 25

    Guppy o kampfisk

    Har alltid fått höra att man inte kan ha guppy o kampfisk ihop då de förstör fenorna på varandra. Har dock läst på folk hemsidor att de har dessa arter ihop. Har ni någon erfarenhet?
  • phettra
    • March 2010
    • 19

    #2
    jag har hört att det är lite beroende på hur aggressiv kampfisken är. har själv inga guppys men väl platys och det fungerar br. har också haft molly och det funkade också hur bra som helst.

    Kommentar

    • Lukas_08
      • February 2010
      • 63

      #3
      kan ha fel men är det inte så att kampfisk hanen vill vara vackrast i karet och går därför på guppy hanar eftersom de oftast har väldigt fina färger???

      Kommentar

      • undervatten
        • April 2010
        • 137

        #4
        Det beror från individ till individ.
        Min ena kampfisk är snäll och går ihop med de flesta andra fiskar, kakaduaciklid, kolglödstetra, platy.
        Dock den andra kampfisken är helt galen och går bara att ha tillsammans med bottenlevande fiskar som kuhliiålar. Jagar alla andra fiskar som tex. platy... Men den störta bamseplatyn jag har, big mama, vågar han inte jaga för hon är större än honom
        Senast redigerad av undervatten; 18 May 2010, 08:53.
        10 st med alla olika sorters fiskar.
        Jag kör med såna där pansarlimosiner!
        Tumregel: Man har aldrig för många akvarier

        Kommentar

        • VisualDarkness
          • February 2010
          • 7417

          #5
          Ursprungligen postat av undervatten
          Det beror från individ till individ.
          Min ena kampfisk är snäll och går ihop med de flesta andra fiskar, kakaduaciklid, kolglödstetra, platy.
          Dock den andra kampfisken är helt galen och går bara att ha tillsammans med bottenlevande fiskar som kuhliiålar. Jagar alla andra fiskar som tex. platy... Men den störta bamseplatyn jag har, big mama, vågar han inte jaga för hon är större än honom
          Vilken tur du har. Min hane var så under första månaderna men sedan började han mucka med det rejält mycket större guramin.
          180l Sällskap:
          http://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=648
          60l Asien:
          http://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=663

          Kommentar

          Arbetssätt...