Har jag för mycket fisk?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Hvarulf
    • April 2010
    • 75

    Har jag för mycket fisk?

    Hej! I mitt 312 liters med måtten 125x50x50 bor följande;
    3 Scalarer
    2+1 Eldbukar
    4 Bolivianska fjärilar
    1+1 Kakaduaciklid
    10 Vinkeltetra
    1 Pleco
    3 Ancistrus
    6 Corydoras

    Till filtrering använder jag ett innerfilter Fluval 4+ (1000l/h), samt ett ytterfilter Fluval 305 (1000l/h) fyllt med makaroner och grov filtermatta i kuber. Har inte haft några problem med vattenkvalitet etc. men vissa av fiskarna är inte fullvuxna ännu heller. Har gott om gömställen och avdelade platser med hjälp av rötter och stenar, har även en hel del växter.

    Tror ni att detta kommer funka i längden?

    MVH
  • ciklidtok
    • March 2005
    • 1466

    #2
    Låter lite mycket, men det är ju inte så stora fiskar du har...så jag vet inte:/ Antalet individer du har är samma som jag har i 720 litern....:/ Fast då är ju de lite större, men dock....
    720L SA-/CA. Övriga
    375L Biotop, skalarer
    275L Malawi
    240L Blandat


    Kommentar

    • Ken Olofsson
      • November 2006
      • 8014

      #3
      Ursprungligen postat av Hvarulf
      Hej! I mitt 312 liters med måtten 125x50x50 bor följande;
      3 Scalarer
      2+1 Eldbukar
      4 Bolivianska fjärilar
      1+1 Kakaduaciklid
      10 Vinkeltetra
      1 Pleco
      3 Ancistrus
      6 Corydoras

      Till filtrering använder jag ett innerfilter Fluval 4+ (1000l/h), samt ett ytterfilter Fluval 305 (1000l/h) fyllt med makaroner och grov filtermatta i kuber. Har inte haft några problem med vattenkvalitet etc. men vissa av fiskarna är inte fullvuxna ännu heller. Har gott om gömställen och avdelade platser med hjälp av rötter och stenar, har även en hel del växter.

      Tror ni att detta kommer funka i längden?

      MVH

      gränsfall på mängd fisk.

      dock noterar jag att du har månag fiskar som lever nere på botten.

      det är nog lite trångt där.......




      .
      Tycker jag, men jag har haft fel ganska många gånger förr, och med samma sannolikhet som att skatten skall betalas, så kommer jag förmodligen ha fel många gånger i framtiden oxå
      Ibland är jag : Ibland är jag: Men oftast är jag:

      Kommentar

      • Marnat
        • November 2009
        • 2012

        #4
        Hade jag varit du så hade jag gjort mig av med eldbukarna.

        Sen hade jag antingen bytt bort plecon mot lite bilbukar eller någon mer tetra alternativt bytt bort dina ancistrus mot en till pleco.

        Du hade nog också kunnat få in 2st scalarer till utan att överbelasta karet, om ovanstående förändringar görs.
        \\54L Apistos//
        \\234L SA//
        MVH Marcus

        Kommentar

        • Hvarulf
          • April 2010
          • 75

          #5
          Tänkte eventuellt starta upp ett 54-liters som står och dräller för att avlasta det stora karet lite. Vilka fiskar tror ni vore bäst att flytta över dit isåfall? Kakaduorna plus nån mer?

          Kommentar

          • Hvarulf
            • April 2010
            • 75

            #6
            54liters ska vattenfyllas och inredas imorgon tänkte jag. Vilka fiskar tycker ni jag ska flytta över för att avlasta det större?
            MVH

            Kommentar

            Arbetssätt...