Glasskål/vas med småfisk

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Johan0201
    • June 2007
    • 708

    #46
    I brist på annat så kan ju hönsnät fungera.
    Snyggt? Nej
    Praktist? Nja
    1* 540 liter med SA/CA ciklider
    9* 70 liter odlingskar, sällskapsfiskar,ancistrus mm

    www.tvspel.ifokus.se

    Kommentar

    • eriahl
      • April 2004
      • 5681

      #47
      Plexiglas med en hög borrade hål i?
      "Jag känner mig som en guldfisk som tittar ut på en ny värld" DOCTOR WHO

      Kommentar

      • perfetto
        • March 2008
        • 1593

        #48
        Jag har plexiglas hemma här som kan användas, men det bromsar väl också ljuset en aning.

        Hur kommer det sig att snäckorna vill krypa ur vattenvärlden förresten, de lever ju under ytan?

        Kommentar

        • VisualDarkness
          • February 2010
          • 7417

          #49
          Ursprungligen postat av perfetto
          Jag har plexiglas hemma här som kan användas, men det bromsar väl också ljuset en aning.

          Hur kommer det sig att snäckorna vill krypa ur vattenvärlden förresten, de lever ju under ytan?
          Antagligen deras vilja att vandra till nya vatten för att ta över de områdena.
          180l Sällskap:
          http://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=648
          60l Asien:
          http://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=663

          Kommentar

          • Estetfjortiz
            • March 2009
            • 365

            #50
            De enda snäckor som inte brukar lämna vattnet är posthorn. Iaf inte mina Dock brukar mina äpplen och zebrasnäckor rymma hemifrån ibland när man glömt matningsluckorna öppna...
            HETER NU MERA UNDERVATTEN!

            Kommentar

            • perfetto
              • March 2008
              • 1593

              #51
              Så Äppelsnäckors naturliga levnadsmiljö är under vattnet, men de vill ändå upp ur karet för att dö? : )

              Kommentar

              • Estetfjortiz
                • March 2009
                • 365

                #52
                Eftersom de kan andas luft brukar de rymma. Så länge de hålls fuktiga kan de vara veckor på land. De lägger ju ägg ovanför vattnet så därför brukar de vara på land ibland. Eler så kanske de tror att det finns ett bättre akvarium på andra sidan!
                HETER NU MERA UNDERVATTEN!

                Kommentar

                • doppingen
                  • April 2008
                  • 1079

                  #53
                  Ursprungligen postat av perfetto
                  Så Äppelsnäckors naturliga levnadsmiljö är under vattnet, men de vill ändå upp ur karet för att dö? : )
                  www.applesnail.net en bra sida om äppelsnäckor, mina har inte rymt trots tillfällen men de är ofta ovanför vattnet å hämtar luft så luftspalt måste finnas(vilket de flesta kar har)
                  MammaMia

                  Kommentar

                  • Estetfjortiz
                    • March 2009
                    • 365

                    #54
                    Ursprungligen postat av doppingen
                    www.applesnail.net en bra sida om äppelsnäckor, mina har inte rymt trots tillfällen men de är ofta ovanför vattnet å hämtar luft så luftspalt måste finnas(vilket de flesta kar har)
                    Lyllo dig!
                    Min stora P. Canaliculata rymmde en gång i sommras när jag lämnat matningsluckan öppen eftersom det var så varmt i karet. Sen hittade jag den på golvet 2 meter från karet när jag kom hem. Den hade fallit över en meter ner rätt i parkettgolvet och har 2 skalsprickor sedan den händelsen. Dock överlevde hon och är frisk och kry än idag. De är rätt så tåliga
                    HETER NU MERA UNDERVATTEN!

                    Kommentar

                    Arbetssätt...