Dvärgkulfisk och amanoräkor

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Peacefrogh
    • June 2009
    • 52

    Dvärgkulfisk och amanoräkor

    Ja, kan man ha dessa tillsammans eller kommer räkorna bli mat?
    180L 120L 54L 20L 120L

  • pikachu

    • December 2007
    • 1189

    #2
    Jag är ju ingen expert på kulfiskar direkt, men skulle ändå gissa på att räkorna kan ligga pyrt till.
    PS: Du är även välkommen att skicka ett privat meddelande i min inkorg om du undrar över något..

    Kommentar

    • Jens A.
      • March 2007
      • 5026

      #3
      jag skulle tro att det går ända till någon av kulorna får för sig att nafsa lite på en. Då fattar de att räkor är rätt goda, och sedan blir det räkfrossa!
      Earth first! We´ll screw up the other planets later!

      Min Zoon (med flera bilder!): http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=1252597

      Kommentar

      • Peacefrogh
        • June 2009
        • 52

        #4
        De är ändå rätt stora exemplar räkor jag har fast det kanske inte spelar ngn roll om kulorna väl får smak för dem. hmm.. Får väll flytta dem då. Tack för råden.
        Bifogade filer
        180L 120L 54L 20L 120L

        Kommentar

        • DaRe

          • June 2009
          • 2227

          #5
          Kulorna kommer att nafsa även om de inte är goda. De ger sig på allt. Åtminstone de flesta. Dvärgkulfisken är mindre än de flesta andra och något schysstare. Kanske fungerar det.
          Checking out...

          Kommentar

          • Gurky
            • June 2009
            • 43

            #6
            Min erfarenhet är att kulfiskar inte bryr sig om storleken på det dom ska äta. Så räkorna kommer troligtvis att bli mat

            Kommentar

            • Peacefrogh
              • June 2009
              • 52

              #7
              Jag har inte flyttat dem än, det verkar fungera bra än så länge! Vore ju kul om de kunde hållas i samma kar, slänger jag över dem i 180L kommer man ju inte se röken av dem mer bland alla växter. Låter dem nog vara kvar och ser hur det går. Återkommer med rapport!
              180L 120L 54L 20L 120L

              Kommentar

              • DaRe

                • June 2009
                • 2227

                #8
                Blir intressant att höra hur det går samt att se lite bilder så man får en uppfattning om mängd gömställen osv.
                Checking out...

                Kommentar

                • Peacefrogh
                  • June 2009
                  • 52

                  #9
                  Både räkor och fiskar lever och frodas Funderar på att skippa sessifloran och ha i lite mer mossa och hemianthus micranthemoides istället.
                  Bifogade filer
                  180L 120L 54L 20L 120L

                  Kommentar

                  • DaRe

                    • June 2009
                    • 2227

                    #10
                    Hur länge har de gått och visar kulorna något intresse för räkorna?
                    Checking out...

                    Kommentar

                    • Peacefrogh
                      • June 2009
                      • 52

                      #11
                      Knappt en månad nu, nej de verkar inte bry sig om varrandra alls faktiskt. Kulfiskarna bråkar däremot med varrandra ideligen, är lite orolig för den minsta, den ser tunn ut och blir bortjagad så fort det vankas mat.
                      180L 120L 54L 20L 120L

                      Kommentar

                      • ReBs
                        • March 2008
                        • 44

                        #12
                        Jag har haft dvärgkulfiskar ihop med amanoräkor i över ett år utan att dom lyckats göra en måltid av dom.
                        Dom gjorde lite försök i början men gav snart upp det.

                        Nu har jag dom faktiskt tillsammans med körsbärs och Crystal red räkor.
                        Dom fångar väl nån då och då vilket blir ett utmärkt kosttillskott.

                        Trodde faktiskt att det skulle bli en massaker men räkor är snabbare än man tror.
                        Dock är det ont om räkbebisar i den burken så dessa ryker nog så snart kulorna ser dom.

                        Lycka till med dvärkulorna....roligaste fisken i den storleken...tycker jag iaf..

                        Kommentar

                        • DaRe

                          • June 2009
                          • 2227

                          #13
                          kul att höra, kanske något att prova då.
                          Checking out...

                          Kommentar

                          • Falconer
                            • November 2005
                            • 786

                            #14
                            Lite sent in i den här tråden. Verkar som att alla har olika erfarenheter med att blanda räkor och dvärgkulor. Jag har körsbärsräkor, men tänkte byta ut dom mot större amano och skaffa mig kulor. Någon mer som varit med om att det funkar med räkor och dvärgkulor ihop?

                            Kommentar

                            Arbetssätt...