Tips på revirhållande fiskar

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • rasmus_agren
    • January 2010
    • 198

    Tips på revirhållande fiskar

    Jag har en 250l tank som jag nu har lite tetror, otos, siamensis och amanoräkor i. Jag tänkte gradvis byta ut tetrorna mot olika sorters regnbågsfiskar (även små arter såsom Iriatherina werneri och kanske blåögon). Det kommer göra att det händer mycket i de mitten av akvariet men jag hade även velat ha något roligt som håller till mer på botten. Helst något som är ganska revirhållande och som lite skaffar sig bon och så där de hänger runt. Det vore även kul om de kunde få yngel. Har tänkt på någon dvärgciklid men jag vet inte om de funkar med räkorna och småregnbågarna.

    Någon som har nåt bra tips? Det fint bra om de inte är alltför livliga grävare och inte äter upp alla mina växter

    Lite info:
    pH 6.2
    mjukt vatten
    trycksatt CO2
    PMDD
    EI, 50% vb
    starkt ljus
    välplanterat
    1-2 mm grus
  • rasmus_agren
    • January 2010
    • 198

    #2
    Ingen som har några idéer?

    Kommentar

    • C.Ciklid
      • February 2005
      • 12055

      #3
      Problemet är väll att när man skall mixa olika världsdelar fisk mässigt så brukar det alltid bli lite knas. Ciklider kan vara skit elaka och jaga allt i sin väg, medan andra är lite mer fredliga. Nyckelhålsciklid är lite större (ca 15cm) och enligt mig en harmlös ciklid. Brukar inte gräva nått speciellt och ger sig inte på växterna. De trivs åxå i något lägre pH.
      //Camilla
      De sanningar som vi inte vill höra, är nyttigast för oss att lyssna till.

      Kommentar

      Arbetssätt...