170L hörnkar, tips på invånare?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Asynja
    • February 2010
    • 622

    170L hörnkar, tips på invånare?

    Hej! Nu har jag mätt lite här hemma och kommit fram till att vi har plats med ett hörnkar på 170L (70x70x50, vad står måtten för? väggsida, väggsida, djup eller?). Nu ligger alltså allt på planeringsstadiet, jag har inte bråttom för fem öre, och det lär dröja några veckor innan vi skaffat ett kar.

    Men jag skulle vilja brainstorma lite med er vad som skulle kunna tänkas vara snyggt i vårt kar. Allt ifrån växter, inredning och till fiskarna förstås.

    Så, hjälp mig, hur tycker ni ett snyggt 170L ser ut? Ge mig förslag och ideer.

    Tack på förhand!
    /Åsa

    60L Fisksoppa, 280L kub under construction
  • Asynja
    • February 2010
    • 622

    #2
    eventuellt tänkte jag flytta över tetrorna och dvärgguramisarna till det stora karet sen. Mina tankar lutar åt ngn större (vacker) fisk...Inte tusen olika sorter, utan jag vill ha lite helhet i karet...inte som den "fisksoppa" jag har nu...

    Om jag ställer om frågan såhär istället...Ni som har 170L kar...hur ser era kar ut? Gärna bilder! ...Den tidigare frågan kvarstår också. Är det ingen som har lite iddéer eller tankar och är sugen på att brainstorma lite? (jag är inte farlig )
    /Åsa

    60L Fisksoppa, 280L kub under construction

    Kommentar

    • Linda_A
      • March 2005
      • 1479

      #3
      Jag har inte haft ett hörnakvarium så jag kan inte visa några egna bilder.
      Men här finns det ju några ex på hörnakvarium i ungefär storlek som ert tilltänkta.




      Jag personligen hade nog fortsatt med lite mindre firrar men iofs vet jag inte riktigt vad du menar med stor/större fisk eller. Eller om du flyttar över så att du har två olika teman i dem. Asien i ett och Amerika i ett. Det sista hade jag nog gjort personligen.
      //Linda

      Kommentar

      • Asynja
        • February 2010
        • 622

        #4
        Ursprungligen postat av Linda_A
        Jag har inte haft ett hörnakvarium så jag kan inte visa några egna bilder.
        Men här finns det ju några ex på hörnakvarium i ungefär storlek som ert tilltänkta.




        Jag personligen hade nog fortsatt med lite mindre firrar men iofs vet jag inte riktigt vad du menar med stor/större fisk eller. Eller om du flyttar över så att du har två olika teman i dem. Asien i ett och Amerika i ett. Det sista hade jag nog gjort personligen.
        Sådär jättestora vill jag inte ha, jag menade större än de jag har nu...
        Asien i ett och amerika i ett låter som en god idé!
        Tack för länkarna! & för din åsikt Nu ska jag kika på länkarna.
        /Åsa

        60L Fisksoppa, 280L kub under construction

        Kommentar

        • Linda_A
          • March 2005
          • 1479

          #5
          Det var så lite. Jag hoppas att du hittar något kul. Dvärgciklider är ju alltid kul men samtidigt så är guramis och asienbetonat väldigt läckert med.
          //Linda

          Kommentar

          • Asynja
            • February 2010
            • 622

            #6
            Fan, vi har för litet hus helt enkelt. Jag mätte igen och upptäckte att det saknas ett par cm på vardera sidan. Vi får ev sikta in oss på ett 120L istället. *trist* Hur mkt./lite firrar ryms i det? nån? Tips, idéer?
            /Åsa

            60L Fisksoppa, 280L kub under construction

            Kommentar

            Arbetssätt...