L-mal + ancistrus malar

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Simpy92
    • October 2009
    • 26

    L-mal + ancistrus malar

    Hej,

    har för närvarande ett sällskapsakvarie med diverse småfisk. Min fråga är om man kan ha ett par-3 st ancistrus malar (små) tillsammans med en L-mal (sort okänd ). Har också ett litet gäng pansarmalar också! Akvariet är 126 liter stort!

    Tack på förhand!
  • Nina82
    • January 2008
    • 6610

    #2
    Hmm... Eftersom du inte vet vad du vill ha för mal ihop med dina ancistrus är det ganska omöjligt för oss att svara på om det funkar
    Ta reda på vad det är för mal så kan du säkert få ett bättre svar

    L-mal = sugmunsmal. Dvs. även ancistrus hör till L-malar.
    12L 12L 24L 24L 24L 24L
    38L 54L 54L 63L 450L

    Kommentar

    • Ouscazz

      • February 2009
      • 910

      #3
      Ursprungligen postat av Simpy92
      Hej,

      har för närvarande ett sällskapsakvarie med diverse småfisk. Min fråga är om man kan ha ett par-3 st ancistrus malar (små) tillsammans med en L-mal (sort okänd ). Har också ett litet gäng pansarmalar också! Akvariet är 126 liter stort!

      Tack på förhand!
      För det första, tre ancistrus är nog tillräckligt många L-malar i ett 126L kar.

      Tror i övrigt inte det är några problem, du kan ha nästan vilken L-mal du vill ha tillsammans med dina ancistrus. Tänk bara på att olika former av ancistrus kan leka med varandra vilket kan resultera i oönskade bastarder. Inte kul om t.ex. L059 leker med vanlig bonn-ancistrus..

      Välj istället någon form av hypancistrus, de går bra ihop med ancistrus och blir inte så stora vilket passar bra i ditt 126L.

      Välj för allt i världen INTE någon plecostomus till ett 126L kar!
      www.diskusforum.se
      www.loricariidae.se

      Kommentar

      • Simpy92
        • October 2009
        • 26

        #4
        Hehe , ska inte göra detta! Det jag menar med L-mal är att det inte är en vanlig "bonn mal" utan en lite dyrare sådan Förövrigt är den jätte lugn och har inte orsakat något som helst bus tidigare Men om man säger vanlig bonn mal tillsammans med min lite exklusivare mal, det ska alltså funka? Och då kan jag ha typ 3 st som glider omkring och putsar rent lite fint och smidigt?

        Kommentar

        • Ouscazz

          • February 2009
          • 910

          #5
          Det blir säkert hur bra som helst. Du har alltså redan malen?
          Släng upp en bild på den så kan säkert någon här identifiera den åt dig.
          www.diskusforum.se
          www.loricariidae.se

          Kommentar

          • Simpy92
            • October 2009
            • 26

            #6
            Joo, men det är en svart med vita prickar, inte särskilt stor Är i princip säker på att det är en Snowball Pleco..

            Kommentar

            Arbetssätt...