Vad tror ni om det här?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Scandi
    • February 2008
    • 131

    #16
    Jag är inte intresserad av jakt :O Älskar alla mina djur och vill inte att de ska bli jagade och uppätna.

    Har ju tänkt att köpa mig ett trigon 350 till min mal (ja, det är precis en sådan!). Och då tänkte jag att jag kunde ha öronålar också (har alltid velat haft sådana) sen blir det ju lite tråkigt med en massa fiskar på botten så då ville jag ha de andra fiskarna också.

    Kommentar

    • malfunkshun
      • September 2008
      • 394

      #17
      Nu är det så att infon om glasmal här på zoopet är lite felaktig. På tidigare vetenskapligt namn så står det Kryptopterus bicirrhis vilket är en helt annan art. Även det en glasmal men blir dubbelt så stor. Har påpekat detta tidigare men inget hänt. Anyhoo...

      Skulle inte rekomendera glasmal med öronål. Glasmal vill ha strömt vatten och öronål föredrar lite mer stillastående. Glasmalen vill ha rent och syrerikt vatten och öronålen kommer från träsk och sumpmarker.

      Kommentar

      • Scandi
        • February 2008
        • 131

        #18
        Där ser man! Ja, då blir det inga glasmalar då, de är väl dessutom lite känsliga så att ha dem i lite lugnare vatten känns ju inte aktuellt då. Tack för svaret!

        Kommentar

        • chainy
          • February 2007
          • 405

          #19
          Ursprungligen postat av Scandi
          Oj, delade meningar här ser jag. Men gillar öronålarna att vara flera i grupp eller blir de revirhävdande som vuxna? För om det inte finns så mycket man kan ha med dom hade det ju varit trevligt med bara öronålar.

          De är inte revirhärjande och gillar att ha vänner.
          Bilder på mina fiskar finns på;
          http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=2449363

          Kommentar

          • Scandi
            • February 2008
            • 131

            #20
            ÅH! YES! Vad underbart!

            Kommentar

            Arbetssätt...