Pris på fiskar.

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Yesska
    • July 2009
    • 140

    Pris på fiskar.

    Jag ska sälja de fiskar som kom med när jag köpte mitt akvarium. Så jag undrar hur mycket jag kan ta för de.

    2 discus, tror de heter blå discus. ca 8cm höga.
    4 Kakaduaciklider, 2 hanar,2 honor.
    1 vanlig brunfläckig mal, ca 20cm lång.
    1 likdan mal fast ca 12 cm.
    2 albino pansarmalar, ca 5cm långa.
    160l asien gurami projekt
  • ansjo
    • November 2005
    • 29967

    #2
    *Diskusarnas pris är helt beroende på hur de ser ut, så en bild där vore inte fel.
    *Kakaduorna kan du ta ca 75:-/par
    *malen/malarna är svårt då du inte skriver vad det är för sort, jag skulle nog bli glad om någon tar emot den.
    *Albinomalarna ca 10:-/st
    Du får räkna med ett pris på ca 40-50% av affärspriset på beg. fisk, men dessa priser är till privatpersoner, ska du sälja till en affär är det bättre att försöka byta mot något annat och priserna sjunkar då med.
    /Anders

    Medlem i NCS - givetvis!

    Kommentar

    • chainy
      • February 2007
      • 405

      #3
      Ursprungligen postat av Yesska
      1 vanlig brunfläckig mal, ca 20cm lång.
      1 likdan mal fast ca 12 cm.

      Låter som Gibbiceps alltså segelfenspleco ! Hade det varit en Liposarcus pardalis (vanlig pleco) så hade jag snarare beskrivit den som svartfläckig. Dock vet jag inte om det är någon prisskilland alls mellan dessa sorter. Skriva "till högst bjudande" i annonsen kanske? Förutsatt att de har vettiga akvarium vill säga.
      Bilder på mina fiskar finns på;
      http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=2449363

      Kommentar

      • Yesska
        • July 2009
        • 140

        #4
        Jag fick lämna in fiskarna hos akvarieaffären. Han som jobbar där är supertrevlig och jag fick byta mot annat i affären. Jag tog två säckar svart sand som jag behövde. Så samanlagt blev det 250:-. Vilket jag är nöjd med. Diskusarna trivdes bra i sin nya flock och jag slipper hålla på med annonser och folk som ska titta och vela. Hade säkert kunnat få lite mer om jag sålde privat men eftersom jag köpte hela karet (160l Juvel med bänk, pump, ja hela kitet) komplett för 1000:- känns det inte som det gör något. ^^
        160l asien gurami projekt

        Kommentar

        • ansjo
          • November 2005
          • 29967

          #5
          Det lät toppen!
          Tyckte du att det var en bra affär så var det det, då du är den enda som kan avgöra det. Visst är det skönt att slippa greja för mycket för så lite extra, så du gjorde helt rätt även i mina ögon!
          /Anders

          Medlem i NCS - givetvis!

          Kommentar

          • Yesska
            • July 2009
            • 140

            #6
            Ja, tack. Bilder finns att se under tråden projekt. Iofs tagna med min mobil, men ska fixa en digital kamera och ta bättre bilder snart.
            160l asien gurami projekt

            Kommentar

            Arbetssätt...