I behov av råd och hjälp...

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Zoooophie
    • April 2009
    • 163

    I behov av råd och hjälp...

    Jag har ett 500 l kar som nu har följande invånare:

    Stort stim lamp eye (normans lyktögonfisk)
    20 st trådfensregnbågsfisk
    10 st galaxyrasbora
    8 st gertruds regnbågsfisk
    8 st kakaduaciklider
    Och diverse bottenlevare

    Alla de mindre fiskarna ger en häftig effekt, men jag känner att det skulle behövas något mer blickfång.

    Vi skulle egentligen vilja ha discus men med alla de små fiskar vi har så går de ju bort. Känns dumt att mata dem med galaxyrasboror

    Vi är ute efter EN ytterligare art att förgylla karet med och de förslag vi har kommit på är:

    Mosaikgurami - de har mycket färg och ganska lagom i storlek. men vad jag har förstått håller de sig mest vid ytan?

    Palettciklid - fin färg och ganska lagom storlek, men jag vet ej om de går ihop med kakaduorna.

    schackbrädesciklid - häftig färgeffekt, men sambon klagar på att de är svåra att få att leka

    Discus - älskar utseendet och färgen men våra nuvarande fiskar är för små.

    Finns det någon som har andra förslag? Snäll snygg fisk som inte äter galaxys. Gärna parbildande.
    (\__/)
    (O.o )
    (> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!
  • Zoooophie
    • April 2009
    • 163

    #2
    Ingen som har något trevligt förslag?
    (\__/)
    (O.o )
    (> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

    Kommentar

    • Jens A.
      • March 2007
      • 5026

      #3
      Kanske någon av de större och finare L-malarna?

      Scobiancistrus eller Green Phantom är två jättefina malar...och får du yngel på dem kan du nog sälja dem för en hygglig slant.
      Earth first! We´ll screw up the other planets later!

      Min Zoon (med flera bilder!): http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=1252597

      Kommentar

      Arbetssätt...