Allmänt meddelande

Kollapsa
No announcement yet.

Färgglad "rolig" fisk/fiskar för 720L akvarium

Kollapsa
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
Nya inlägg

Färgglad "rolig" fisk/fiskar för 720L akvarium

Hej!
    Jag letar efter någon färgglad "rolig" fisk som skulle passa in i mitt 720L akvarium. Den måste passa ihop med Klogrodor, Öronål, stora Gibbiceps, Silverhaj, Eldsjärt, L128. Färgglad är ett plus men inte ett måste.
    Mvh,
    Sandra

Här har du en del roliga och/eller färgglada fiskar som skulle klara av de ganska tuffa fiskarna du har. Dock vet jag lite om klogroda, hur stor den är och så så du får kolla så ingen av dessa ser den som käk:

Link

Link

Link

Link

Link

Jag har dessvärre ingen egen erfarenhet av dessa (utom praktbotian) då de kräver större akvarium såsom det du har. Men blir du intresserad av någon av dom finns det säkert andra som kan dela med sig av sina erfarenheter.

Kommentera

Mitt tips!
      Link

Link

Tuff och vacker ciklid!

Kommentera

Jag har 6st Klogrodor. Dem är införskaffade samtidigt och hade samma storlek då och alla ser ut att äta nästan lika mycket. En är nu 11cm och dem övriga 5 är ca 6cm. Dem kan vara lite aggressiva när det kommer till matning med röda mygg och både bita sig andra grodor och Öronålarna (som biter tillbaka och sedan är det som om inget hänt). Dem simmar även in i allt och ligger och flyter länge vid ytan. Riktigt glupska.

Hur är det med Papegojciklid, Blue Dolpin och Fjärilsfisk? Någon som har erfarenhet av dessa?
        Fler förslag mottages gärna innan jag börjar överväga mina beslut.

Kommentera

Tack för tipsen!

Får man ha kvar sina växter om man skaffar praktbotior? Verkar som roliga fiskar.

Kommentera

Har funderat på Flowerhorn då dem verkar vara fantastiska fiskar, har dock fått till mig från både säljare och Google att dem bör hållas i ett eget akvarium och kan vara väldigt aggressiva... ☹

Terrorciklider lät farliga. Är dem någorlunda fredliga?

Kommentera

Regnbågsfiskar!! Drömmer själv om ett 720 liters med Lacustris Link och Boesmani och Glossolepis incisus Link . I ett sådant stort kar kan man ju dessa otroligt färggranna fiskar tillsammans. De är inte aggressiva men inte heller mesiga.

PS Har själv Neonregnbågar och Boesmani, men har bara ett 222 liters ännu.

Kommentera

Varken festae eller flowerhorn är bra förslag då de är något oerhört aggro, det är bland det aggressivaste inom ciklid världen.

Channa är också ett dåligt förslag då de är rovfiskar och troligen kommer att mumsa i sig både grodor och eventuellt eldstjärt.
                Senast ändrad av Kjell Fohrman; 2018-09-02, 13:34.
                PS: Du är även välkommen att skicka ett privat meddelande i min inkorg om du undrar över något..

Kommentera

Krobia xinguensis?

Link (bilden inte så bra)
                  och
                  Link (bättre bild)

Kommentera

Sparar...
                  X