Hajliknande fisk på parken zoo.

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • anderssontom
    • January 2009
    • 54

    Hajliknande fisk på parken zoo.

    Hej.

    Nyss hemkommen från parken zoo. I deras souvenirshop hade de ett par fiskar i ett akvarium som såg ut som små hajar. Någon som varit där och vet vad det är för sort på dessa fiskar ? Det var inte silverhaj.

    // Tom
  • Kjell Fohrman
    Administrator

    • December 2001
    • 48147

    #2
    Kanske paroonhaj http://www.zoopet.com/fiskar/fisk.php?NR=1091&SOK=1

    Den är ju hajliknande och är rätt vanlig - fast kanske ändå inte eftersom de lever ju under myndigheternas krav på djurparker och då måste ett "akvarium" för dessa vara på minst 30.000 liter eller om det nu var 50.000
    Akvaristiska hälsningar
    Kjell
    Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
    Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

    Kommentar

    • anderssontom
      • January 2009
      • 54

      #3
      Tycker inte de var lik fisken på bilden, och akvariet de hade va på kanske 1000 liter eller något bara, gick tillsammans med siamesiska algätare. Fiskarna var runt 30 cm.

      // Tom

      Kommentar

      • karrokaja
        • March 2006
        • 5388

        #4
        det kanske var en stör?
        jag var och hälsade på en damm kille i skåna och han hade stör i dammen (tror det var stör) och dom ser väldigt ut som hajar tycker.

        Vad ska man ha en "guldfiskskål" till?
        kasta skålen! alternativt använd den som rymdhjälm när du nångång leker astronaut
        Ursprungligen postat av SimonSaysBaka
        I skolan fick jag lära mig att det Karrokaja som skapade jorden. Antar att hon blev less på sina fiskar

        Kommentar

        • Scandi
          • February 2008
          • 131

          #5

          kanke en silverhaj, ser inte så mycket ut som hajar men de blir runt 30 cm har jag för mig iaf

          Kommentar

          Arbetssätt...