Ägg!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Cola
    • June 2009
    • 56

    Ägg!

    Första gången jag har fått ägg, vad jag märkt i mitt 60L akvarium. Dom som är misstänkta, för guppysarna föder levande och platysar med och annars har jag bara en dvärgklogroda som är en hane, dom andra vet jag inte så dom blir ju misstänkta då: Kuhliål, skäggmunsmal, zebrafisk eller neontetra. Äggen är små, sitter inte i någon kluns, flyter runt på ytan, men om det vore så att det måste vara en kluns, så skulle väl klunsen gått sönder och alla äggen flyter runt? Det kan inte vara luftbubblor eftersom luftbubblorna i akvariumet spricker bara, nu har äggen flytit runt i akvariumet i flera timmar, det är kanske ca 20-35st ägg, dom är genomskinliga och jättesmå. Kameran är tyvärr borta på Åland i sommarstugan så kan ej ta bild på dem.... Tacksam för svar!

    [] <- En fisk som en i familjen önskar sig. Men jag själv säger tyvärr nej...
  • malfunkshun
    • September 2008
    • 394

    #2
    Kuhliiålens ägg är gröna. Så du kan nog räkna bort den.

    Kommentar

    • Maria - Sjöjungfru

      • January 2004
      • 4236

      #3
      gissar på zebrafisk!
      Maria - Sjöjungfru

      Kommentar

      • Fridas
        • September 2007
        • 629

        #4
        Dvärgklogrodans ägg flyter vid ytan under första dygnet innan de klibbar fast på växter mm. Har du hört hanarna sjunga och sett dem hängandes runt midjan på sina tjejer så är de säkerligen deras ägg. Tyvärr brukar det inte bli mycket till yngel eftersom de äter sina egna rätt flitigt.
        ..:: Tänk på vad du säger så att du inte säger vad du tänker ::..

        Kommentar

        • Cola
          • June 2009
          • 56

          #5
          Ursprungligen postat av Fridas
          Dvärgklogrodans ägg flyter vid ytan under första dygnet innan de klibbar fast på växter mm. Har du hört hanarna sjunga och sett dem hängandes runt midjan på sina tjejer så är de säkerligen deras ägg. Tyvärr brukar det inte bli mycket till yngel eftersom de äter sina egna rätt flitigt.
          köpte två dvärgklogrodor då jag frågade i affären "kan dom gå ensamma?" och fick svaret ja, köpte ändå två. En är död och den andra lever, ska köpa nya såna som det kan inte vara en dvärgklogroda...
          Senast redigerad av Cola; 22 June 2009, 21:17. Anledning: stavfel

          [] <- En fisk som en i familjen önskar sig. Men jag själv säger tyvärr nej...

          Kommentar

          • Cola
            • June 2009
            • 56

            #6
            Ursprungligen postat av malfunkshun
            Kuhliiålens ägg är gröna. Så du kan nog räkna bort den.
            okej

            [] <- En fisk som en i familjen önskar sig. Men jag själv säger tyvärr nej...

            Kommentar

            • Cola
              • June 2009
              • 56

              #7
              Ursprungligen postat av Maria - Sjöjungfru
              gissar på zebrafisk!
              kanske!

              [] <- En fisk som en i familjen önskar sig. Men jag själv säger tyvärr nej...

              Kommentar

              Arbetssätt...