Övertaget akvarium

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • bompa112
    • June 2009
    • 9

    Övertaget akvarium

    Hej
    Första inlägget här på forumet, jag har tagit över ett akvarium som en kompis till mig hade övergivit. Endast en överlevare fanns i akvariet och ingen vet vad det är för sorts fisk. Skulle gärna vilja ha hjälp med att identifiera denna.



    tack på förhand
  • Shepard

    • March 2003
    • 13992

    #2
    Det är en fjärilsciklidhane.

    "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
    Min profil
    Mitt galleri

    Kommentar

    • Ham_puss
      • May 2009
      • 24

      #3
      jaha då e la ja två att säga det då, det e en fjärilsciklid. satt o tänkte om de va en hanne eller hona o vad händer någon postar före haha

      Kommentar

      • bompa112
        • June 2009
        • 9

        #4
        Tack för det otroligt snabba svaret, blir till o skaffa en maka eller två till honom då.

        Kommentar

        • addo
          • January 2007
          • 609

          #5
          Har du haft akvarium förut? Annar kan det vara värt att läsa på lite om grunderna.
          Vad är det för mått på karet, vilket filter och vilken belysning har du?

          Kommentar

          • bompa112
            • June 2009
            • 9

            #6
            Ursprungligen postat av addo
            Har du haft akvarium förut? Annar kan det vara värt att läsa på lite om grunderna.
            Vad är det för mått på karet, vilket filter och vilken belysning har du?
            Det är ett GLASS AQUARIUM OVAL 80X35X40 102l från auqael
            Fluval 205 ytterfilter
            Doppvärmare från Aquael
            Ljusramp med lysrör som skall bytas ut så fort ekonomin tillåter

            Har inte haft akvarium förut men många gånger varit påväg att skaffa, så ja jag har läst som en tok. Några tips?
            Nästa steg är att skaffa en maka till den där lille gynnaren samt komplettera växter då det endast finns en lite stock med en javaormbunke på just nu.

            Kommentar

            Arbetssätt...