vilken sorts Catfisk är detta

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • fredrik_4044
    • September 2008
    • 65

    vilken sorts Catfisk är detta

    har glömt bort namnet på denna "catfish" .. och förra ägaren kom inte ihåg heller.. finns det ngn här som kan hjälpa till??




    Mvh Fredrik
  • Daniel Blom
    • June 2003
    • 1670

    #2
    Afrikanska malar är inte min starka sida, men jag gissar på Synodontis eupterus.
    Det enda du behöver här i livet är okunnighet och självförtroende,
    och framgången är given.
    Samuel Clemens
    Mina bilder

    Kommentar

    • bulten
      • February 2006
      • 19

      #3
      jag har en likadan, tror det är en


      mvh
      /bulten

      Kommentar

      • fredrik_4044
        • September 2008
        • 65

        #4
        hmm lurigt det här ju men om man jämför bilder så ser den mest ut som 1a (Daniels) bilden då min har svarta prickar inte vita och är ngt knubbig inte så långsmal men skitsvårt att se vad det e för ngn ju
        Bulten kan inte du lägga upp bild på din med så kan vi jämföra??

        Kommentar

        • bulten
          • February 2006
          • 19

          #5
          Min är väldigt skygg, så någon bild blir svårt, men den ser ut som din, sökte själv vad det kunde vara för ett tag sen och tyckte att angelicus var den som var mest lik, står ju att prickarna försvinner med tiden... men jag kan ha fel, ska försöka ta en bild imorgon.
          mvh
          /bulten

          Kommentar

          • fredrik_4044
            • September 2008
            • 65

            #6
            min är väldigt aktiv iallafall runt skymning och framåt.. visar gärna upp sig..
            och framförallt bråkar den som bara den med mina andra "vanliga" malar speciellt den största väldigt skygg oxå därav bildkvaliten http://www.postimage.org/image.php?v=aVxMtVi ca 25 cm vet tyvärr inte namnet på den heller.. är för dålig på att komma ihåg får börja skriva upp och låsa in på ngt säkert ställe he he
            ska bli spännande å se din

            Mvh Fredrik

            Kommentar

            • Azur
              • March 2003
              • 12946

              #7
              Det är en eupterus eller möjligen en hybrid - den ser märkligt kort ut i kroppen.
              Den som är lättsinnig nog att lyssna på vad en varmluftsballong som jag säger gör det på egen risk och mot bättre vetande!

              Kommentar

              • fredrik_4044
                • September 2008
                • 65

                #8
                tack för svaret.. ja den e väldigt kort och lite knubbig inte alls lång

                Kommentar

                Arbetssätt...