hjälp att identifiera mina ciklider.

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • mikey13
    • October 2007
    • 465

    hjälp att identifiera mina ciklider.

    Hejsan!

    hämtade idag ett 312L kar och fick med några fiskar, vet vilka alla är utom den på bilden, vad är det för ciklid och är den snäll?
    fick lov att stoppa den i 375L karet just nu där det går en del små fiskar.
    Den har tidigare huserat med praktbotia och marmorgurami, så den kan väl inte vara allt för elak eller? dom är 6 stycken.

    Tacksam för svar
    Bifogade filer
    __________________________________________
    Mitt 720L projekt
    375L Inbyggt i väggen-projekt
  • Shepard

    • March 2003
    • 13992

    #2
    Det är blå ciklid (Aequidens pulcher). De är rätt fredliga, men leker ofta, och är då aggressivare, när de försvarar revir och yngel. De blir ca 20 cm, och är nog inte att betrakta som säkert sällskap till alltför små fiskar.

    Ursprungligen postat av mikey13
    Hejsan!

    hämtade idag ett 312L kar och fick med några fiskar, vet vilka alla är utom den på bilden, vad är det för ciklid och är den snäll?
    fick lov att stoppa den i 375L karet just nu där det går en del små fiskar.
    Den har tidigare huserat med praktbotia och marmorgurami, så den kan väl inte vara allt för elak eller? dom är 6 stycken.

    Tacksam för svar
    "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
    Min profil
    Mitt galleri

    Kommentar

    • mikey13
      • October 2007
      • 465

      #3
      Oj vilket snabbt svar, tackar så mycket för det
      dom kommer inte att gå så länge i det karet, ska göra ett litet projekt med 312L som jag hämtade, väntar på lite btn moduler som jag har beställt, sen kommer dom att få gå ensamma med någon mal i det karet.

      Tack än en gång för supersnabbt svar.
      __________________________________________
      Mitt 720L projekt
      375L Inbyggt i väggen-projekt

      Kommentar

      • Shepard

        • March 2003
        • 13992

        #4
        Ursprungligen postat av mikey13
        Tack än en gång för supersnabbt svar.
        Så lite
        "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
        Min profil
        Mitt galleri

        Kommentar

        Arbetssätt...