Vad är detta för en Ciklid ?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • JohanFridsall
    • November 2008
    • 134

    Vad är detta för en Ciklid ?

    Hej var i jönköping igår och skulle köpa lite växter, men givetvis så kom jag hem med tre växter och två väldigt fina ciklider, som jag givetvis itne kommer ihåg namnet på tänkte be om hjälp att identifiera dem, tack på förhand


    http://img106.imageshack.us/img106/3866/20090311270.jpg det är den fisken över sajican som jag inte vet vilken den är..

    http://img106.imageshack.us/img106/2695/20090311266.jpg och här är en i profil om det underlättar

    än en gång tack på förhand.

    Mvh Johan
  • karinfredholm
    • September 2008
    • 290

    #2
    Synd att bilderna är såpass dåliga. Svårt att se.
    Alldeles för liten lägenhet med alldeles för många kar!

    Kommentar

    • Shepard

      • March 2003
      • 13992

      #3
      Det är Archocentrus multispinosa.



      Zoopets bild visar en hona i lekdräkt, de är rätt ombytliga i färgen.
      Senast redigerad av Shepard; 12 March 2009, 14:18.
      "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
      Min profil
      Mitt galleri

      Kommentar

      • JohanFridsall
        • November 2008
        • 134

        #4
        Ursprungligen postat av Micke_A
        Det är Archocentrus multispinosa.



        Zoopets bild visar en hona i lekdräkt, de är rätt ombytliga i färgen.

        okej tack så mkt.. var så himla rädd att det skulle vara några aggresiva fiskar som blev hur stora som helst, men tack för hjälpen iaf

        Kommentar

        • JohanFridsall
          • November 2008
          • 134

          #5
          Ursprungligen postat av Micke_A
          Det är Archocentrus multispinosa.



          Zoopets bild visar en hona i lekdräkt, de är rätt ombytliga i färgen.
          har du någon gissning på vad det kan vara för kön på min ?
          den andre är i ungefär samma storlek fast näst intill grå ist för gul/orange osm den andre är

          Kommentar

          • Jerry_ciklid
            • January 2008
            • 476

            #6
            Ursprungligen postat av JohanFridsall
            okej tack så mkt.. var så himla rädd att det skulle vara några aggresiva fiskar som blev hur stora som helst, men tack för hjälpen iaf
            Köp inga fiskar du är osäker på utan att kolla noga vad det är du köper. Kan ju hända att du kommer hem med något som blir 35 cm och äter allt som kommer i dess väg när du egentligen var ute efter en dvärgciklid

            Kommentar

            • Shepard

              • March 2003
              • 13992

              #7
              Ursprungligen postat av JohanFridsall
              har du någon gissning på vad det kan vara för kön på min ?
              den andre är i ungefär samma storlek fast näst intill grå ist för gul/orange osm den andre är
              Är det samma på båda bilderna? Ser ut som en hane. Honorna är kortare i kroppen, och har blekare fenor.
              "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
              Min profil
              Mitt galleri

              Kommentar

              • JohanFridsall
                • November 2008
                • 134

                #8
                Ursprungligen postat av Micke_A
                Är det samma på båda bilderna? Ser ut som en hane. Honorna är kortare i kroppen, och har blekare fenor.
                ja det är det den andre var mkt blygare så den var och är mkt svårfotad.. men takc iaf hoppas att det är hane och hona nu då

                Kommentar

                • JohanFridsall
                  • November 2008
                  • 134

                  #9
                  Ursprungligen postat av Jerry_ciklid
                  Köp inga fiskar du är osäker på utan att kolla noga vad det är du köper. Kan ju hända att du kommer hem med något som blir 35 cm och äter allt som kommer i dess väg när du egentligen var ute efter en dvärgciklid

                  haha nee sån otur har jag inte :P men de gick med eldbukar så det fanns ju en chans att de skulle kunna vara lite elakt lagda

                  Kommentar

                  Arbetssätt...